Cel mai greu lot de autostradă din România, lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești are contract de supervizare semnat înainte de începerea lucrărilor. CNAIR și consultantul IRD Engineering au semnat contractul de supervizare pentru proiectare și execuție pe lotul Boița-Cornetu, lotul cu o lungime de 31 de kilometri unde Asocierea de Constructori Mapa-Cengiz (Turcia) trebuie să înceapă lucrările în acest an. IRD Engineering este o firmă italiană de consultanță în transporturi și infrastructură civilă și militară.
Contractul pentru supervizarea lucrărilor are o durată de 212 luni pentru că include și perioada de garanție, iar atribuirea s-a făcut pentru oferta de 106 milioane lei, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia. IRD Engineering asigură și supervizarea UMB pe lotul cu tuneluri de pe A 1 Lugoj-Deva.
Ce înseamnă contractul de supervizare : ,,Obiectul contractului Servicii de Supervizare ,,Proiectare si Executie Autostrada Sibiu – Pitesti Sectiunea 2: Boița – Cornetu, km 13+170 – km 44+500” va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor.” – infomații SEAP.
Contractul pentru lotul 2 Boița – Cornetu (31 km) a fost semnat în februarie 2022, iar proiectarea a început în iulie 2022 cu o durată de 18 luni. Termenul pentru execuție este de 50 de luni. Pe traseul acestei secțiuni care face parte din coridorul 4 Pan-European vor fi construite:
Asocierea de constructori din Turcia Mapa – Cengiz nu a depus proiectul tehnic pentru lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, dar nici statul nu a rezolvat toate problemele biroctatice de pe cel mai greu lot de autostradă din România, susține Asociația Pro Infrastructură. Și Economedia a relatat că marea necunoscută a anului 2024 va fi proiectul/șantierul lotului 2 pentru că niciuna dintre firmele din Asociere nu a mai lucrat în România, iar pentru Ministerul Transporturilor/CNAIR este primul lot de autostradă din zona de munte. Și Lotul 3 Tigveni – Cornetu (37 km) unde va lucra WeBuild este foarte greu, dar accesul în șantier mai ușor, iar constructorul a dovedit că, atunci când dorește, poate lucra chiar în avans (exemplu lotul 5).
Luna trecută, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu dădea asigurări că lucrările pe lotul 2 Boița-Cornetu încep în această primăvară (detalii aici).
Pe de altă parte, licitația pentru supervizarea lotului 3 A 1 Sibiu-Pitești este în continuare suspendată (detalii aici).