Contract de supervizare semnat pentru cel mai greu lot de autostradă din România. IRD Engineering asigură consultanța pentru proiectare și lucrări pe lotul Boița -Cornetu (31 km.)

A1 Tunel Câineni Lot 2 Sursă Foto : simulare lot 2 Mapa-Cengiz

Cel mai greu lot de autostradă din România, lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești are contract de supervizare semnat înainte de începerea lucrărilor. CNAIR și consultantul IRD Engineering au semnat contractul de supervizare pentru proiectare și execuție pe lotul Boița-Cornetu, lotul cu o lungime de 31 de kilometri unde Asocierea de Constructori Mapa-Cengiz (Turcia) trebuie să înceapă lucrările în acest an. IRD Engineering este o firmă italiană de consultanță în transporturi și infrastructură civilă și militară.

Contractul pentru supervizarea lucrărilor are o durată de 212 luni pentru că include și perioada de garanție, iar atribuirea s-a făcut pentru oferta de 106 milioane lei, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia. IRD Engineering asigură și supervizarea UMB pe lotul cu tuneluri de pe A 1 Lugoj-Deva.

Ce înseamnă contractul de supervizare : ,,Obiectul contractului Servicii de Supervizare ,,Proiectare si Executie Autostrada Sibiu – Pitesti Sectiunea 2: Boița – Cornetu, km 13+170 – km 44+500” va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor.” – infomații SEAP.

Contractul pentru lotul 2 Boița – Cornetu (31 km) a fost semnat în februarie 2022, iar proiectarea a început în iulie 2022 cu o durată de 18 luni. Termenul pentru execuție este de 50 de luni. Pe traseul acestei secțiuni care face parte din coridorul 4 Pan-European vor fi construite:

– 49 de poduri și viaducte
– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m (lungime totală de 4.920 m)
– 1 ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret, a transmis CNAIR, la semnarea contractului.

Asocierea de constructori din Turcia Mapa – Cengiz nu a depus proiectul tehnic pentru lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, dar nici statul nu a rezolvat toate problemele biroctatice de pe cel mai greu lot de autostradă din România, susține Asociația Pro Infrastructură. Și Economedia a relatat că marea necunoscută a anului 2024 va fi proiectul/șantierul lotului 2 pentru că niciuna dintre firmele din Asociere nu a mai lucrat în România, iar pentru Ministerul Transporturilor/CNAIR este primul lot de autostradă din zona de munte. Și Lotul 3 Tigveni – Cornetu (37 km) unde va lucra WeBuild este foarte greu, dar accesul în șantier mai ușor, iar constructorul a dovedit că, atunci când dorește, poate lucra chiar în avans (exemplu lotul 5).

Luna trecută, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu dădea asigurări că lucrările pe lotul 2 Boița-Cornetu încep în această primăvară (detalii aici).

Pe de altă parte, licitația pentru supervizarea lotului 3 A 1 Sibiu-Pitești este în continuare suspendată (detalii aici).

Sursă Foto : simulare lot 2 Mapa-Cengiz

Comentarii

  1. Ha, ha, ha. Probabil va trebuie să răspundă la niște clarificări legate de preț, personalul disponibil, etc. Mai vedem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *