Compania de Drumuri a lansat în licitație contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, lotul dintre Tigveni și Cornetu fiind cel mai lung și cel mai scump dintre cele cinci ale Autostrăzii A1. Este o nouă licitație pentru supervizarea lucrărilor, prima fiind lansată în iulie 2021 pentru un cost cuprins între 54 și 64 milioane lei (anulată în august 2023 pentru ,,abateri grave” (detalii aici) Contractul pentru proiectarea și execuția lotului de 37,4 kilometri a fost semnat în august 2022 cu WeBuild, dar etapa de proiectare a început în februarie 2023. Prin urmare, dacă antreprenorul din Italia respectă termenul de 12 luni pentru etapa proiectului tehnic, iar Ministerul Mediului și Ministerul Transporturilor nu întârzie avizele, atunci lucrările ar putea începe în primăvara anului viitor. Acesta este unul dintre cele mai mari contracte de supervizare de până acum la CNAIR. Pentru lotul 2 Boița-Cornetu supervizarea costă până la 120 mil. lei și sunt depuse oferte. Spre comparație, consultanța Metroului de la Cluj, la a patra încercare avea o valoare de peste 200 milioane lei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Contractul pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul 3 are o valoare cuprinsă între 85 și 101 milioane lei, o durată de 191 luni pentru că include și perioada de garanție, iar ofertele pot fi depuse până pe 11 decembrie 2023. Prețul ofertei reprezintă 30 % din punctajul total, iar finanțarea contractului este asigurată din Programul Transport 2021-2027.

„Obiectul contractului Servicii de Supervizare ,,Proiectare si Executie Autostrada Sibiu – Pitesti Sectiunea 3: Cornetu – Tigveni” va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor”, arată documentația din SEAP.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Contractul pentru Lotul 3 a fost semnat pentru o ofertă de 5,3 miliarde lei, la un cost pe kilometru de aproape 30 de milioane de euro (n.r 37 milioane euro/km este costul pentru Lotul 4). Pe traseul de 37 de kilometri dintre Tigveni – Cornetu sunt prevăzute 48 de poduri și viaducte, un Ecoduct la Călinești (219 metri, structură tip boltă din beton armat peste DN 7, Râul Olt și Calea Ferată 201) și Tunelul de 1,7 km de la Poiana. Nodurile rutiere vor fi la Cornetu km 44 și la Văleni km 74 cu pasaj de 370 de metri peste râul Topolog și Autostradă.

Potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia, consultantul are următoarele obligații:

„- Să sesizeze CNAIR în cazul unor eventuale neconformități și neconcordanțe constatate în proiect și execuție

– asigurarea nivelului de calitate corespunzător cerințelor printr-un sistem propriu de calitate, certificat

– recepția proiectului conform temeiului de proiectare și a cerințelor de calitate

– participarea prin specialiști atestați la fazele principale de execuție și întocmirea de rapoarte zilnice în perioada de execuție”.

În primăvara anului viitor, Asocierea MAPA-CENGIZ ar trebui să predea proiectul tehnic pentru Lotul 2 Cornetu – Boița (30 km). Chiar dacă este mai scurt decât lotul 3, acesta este considerat cel mai dificil pentru că lungimea totală a tunelurilor este de 5 kilometri.