UMB, supervizat de IRD Engineering pe autostrada cu tuneluri A1 Lugoj – Deva. Contractul a fost semnat la un an și jumătate de la lansarea licitației

IRD Engineering supervizare UMB Lugoj Deva

Compania de Drumuri și consultantul IRD Engineering au semnat contractul pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pe lotul Margina – Holdea, tronsonul lipsă pe Autostrada A1 Lugoj – Deva. Contractul a fost semnat pe 12 iulie, la un an și jumătate de la lansarea licitației, iar oferta IRD Engineering a fost de 25,2 milioane lei (estimarea CNAIR 25,8 milioane).

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului de 10 kilometri din care 2 km tuneluri a fost semnat în toamna anului 2022 cu UMB, iar lucrările pregătitoare au început luna aceasta (detalii aici), dar UMB încă nu a predat proiectul tehnic. Pentru acest lot, finanțarea prin PNRR (împrumuturi) este de aproape 200 de milioane euro. Tunelurile vor fi realizate atât cut&cover, săpătură deschisă cât și forat, metoda NATM.

Imagini din dronă cu lucrările pregătitoare au fost publicate pe Canalul YouTube „ArchInfrastructure”:




Pentru a-și acoperi nereușita închiderii (măcar) a secțiunii Sibiu – Nădlac, Transporturile au dat vina pe „urși” și au invocat măsurile prea stricte pentru protecția mediului, deși Comisia Europeană a asigurat finanțarea nerambursabilă pentru acest proiect, doar să fie construit. (n.r. Acordul de mediu nr. 07/09.09.2010 (revizuit în 2013 și 2016) emis pentru autostrada Lugoj – Deva impune realizarea a trei ecoducte și două tuneluri pe sectorul cuprins între km 27+620 – km 56+220, pentru asigurarea și menținerea permeabilității pentru carnivorele mari). Lotul Holdea (jud. Hunedoara) – Margina (jud. Timiș) are o lungime de aproape 10 km, din care 2 km tuneluri, galerie dublă. La începutul anului, ministrul Grindeanu estima începerea lucrărilor în mai-iunie (detalii aici). Contractul a fost semnat în 2022 cu Asocierea UMB – Euro Asfalt, o firmă din Bosnia-Herțegovina cu portofoliu în tuneluri realizate pe Autostrăzile din Balcani, iar durata de realizare este de 45 luni, primele 11 luni pentru proiectare și 34 execuție.

Tot în județul Timiș, UMB va lurează și pe Centura Timișoara Sud, șosea de 25 de km (construită aprox. 60%) care ar urma să fie terminată cel mai târziu în vara viitoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *