Primele utilaje UMB pe Autostrada Lugoj-Deva. Încep lucrările pregătitoare pe lotul cu tuneluri din PNRR

UMB Lugoj Deva

Constructorul român UMB a adus primele utilaje pe lotul 2 al Autostrăzii A 1 Lugoj-Deva, tronsonul de 10 kilometri care lipsește pentru autostradă completă între Sibiu și vama Nădlac. Încep practic, lucrările pregătitoare pentru execuția lotului Holdea (Hunedoara) – Margina (jud. Timiș), autostradă finanțată cu 190 de milioane de Euro din PNRR care trebuie să fie gata în 34 de luni de la momentul emiterii Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL).

Săptămâna trecută, la Timișoara ministrul Sorin Grindeanu anunța începerea lucrărilor (detalii aici), iar imaginile pe care le-au publicat pasionații de infrastructură marți, arată organizarea de șantier a UMB în zona satului Nemeșești între Margina și Coșevița (jud. Timiș). Pentru a-și acoperi nereușita închiderii (măcar) a secțiunii Sibiu-Nădlac, Transporturile au dat vina pe ,,urși” și au invocat măsurile prea stricte pentru protecția mediului, deși Comisia Europeană a asigurat finanțarea nerambursabilă pentru acest proiect, doar să fie construit. (n.r. Acordul de mediu nr. 07/09.09.2010 (revizuit în 2013 și 2016) emis pentru autostrada Lugoj – Deva impune realizarea a trei ecoducte și două tuneluri pe sectorul cuprins între km 27+620 – km 56+220, pentru asigurarea și menținerea permeabilității pentru carnivorele mari).

Utilajele UMB pe A 1 Lugoj-Deva. Sursa : forumpeundemerg




„În următoarele două săptămâni o să înceapă lucrările și pe Margina – Holdea, adică pe zona cu tuneluri pentru urși. Aceeași companie care lucrează la centura Timișoara Sud (n.r UMB) să înceapă să aducă materiale …este pe finalizare etapa de proiectare, termenul este final de noiembrie. Din discuțiile pe care le-am avut cu conducerea acestei companii, probabil că săptămâna viitoare, maximum două săptămâni vor aduce utilaje pentru a începe lucrul fiind în etapa de finalizare a proiectului (Proiectul Tehnic) pe Margina-Holdea”, afirmă pe 7 iulie Sorin Grindeanu. Presa locală publică și imagini cu un elicopter care l-ar fi adus pe șantier chiar pe Dorinel Umbrărescu, potrivit Lugojeanul.ro

Lotul Holdea (jud. Hunedoara) – Margina (jud. Timiș) are o lungime de aproape 10 km, din care 2 km tuneluri, galerie dublă. La începutul anului, ministrul Grindeanu estima începerea lucrărilor în mai-iunie (detalii aici). Contractul a fost semnat în 2022 cu Asocierea UMB – Euro Asfalt, o firmă din Bosnia-Herțegovina cu portofoliu în tuneluri realizate pe Autostrăzile din Balcani, iar durata de realizare este de 45 luni, primele 11 luni pentru proiectare și 34 execuție.

Autostrada A1 Lugoj – Deva este radiografia unui eșec al Statului în transporturi: a început pe POS-T 2007-2013, fazată pe POIM 2013-2020 pe care l-a depășit și inclusă în PNRR, implicit finanțată tot de la Bugetul de Stat (banii din PNRR pentru autostrăzi sunt pe împrumuturi, pe calea ferată din Granturi).

Tot în județul Timiș, UMB va lucra și pe Centura Timișoara Sud, șosea de 25 de km. (construită aprox. 60 %) care ar urma să fie terminată cel mai târziu în vara viitoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *