Autostrada Sibiu – Pitești. Lotul 2 se scumpește cu aproape un miliard de lei, fără TVA / Turcii de la Mapa – Cengiz au invocat scumpirea energiei și războiul din Ucraina

Autostrada Sibiu Pitești Lot 2 Foraje Geostud

Constructorul turc Mapa – Cengiz a solicitat suplimentarea prețului pentru finalizarea tronsonului 2 din autostrada Sibiu – Pitești cu 23% pentru lucrările care mai sunt de executat, potrivit unui anunț postat pe e-licitatie.ro, scrie Turnul Sfatului.

Acest procent înseamnă aproape un miliarde de lei fără TVA – 977,5 milioane de lei.

Astfel, de la valoarea inițială a contractului, de 4,25 de miliarde de lei, fără TVA, se ajunge la 5,22 de miliarde de lei.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Motivele pentru care s-a cerut suplimentarea contractului cu aproape un sfert din valoarea contractului țin de ”criza economica post-COVID,  criza energiei și criza suplimentara ca urmare a conflictului militar din regiunea Marii Negre”, potrivit documentului.

„Circumstanţele imprevizibile care au condus la necesitatea iniţierii modificării în cauză şi argumentele care justifică încadrarea în prevederea legală, conform prevederilor art. 221 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare sunt prezentate in cadrul OUG 64/2022 cu modificarile si completarile ulterioare. Cu privire la Circumstanţele imprevizibile, potrivit dispozitiilor art. 4 alin. (1) din O.U.G nr. 64/2022 și celor din expunerea de motive a actului normativ, Guvernul României a identificat trei cauze ce au condus la declanșarea crizei pe piața construcțiilor și blocarea implementării proiectelor de infrastructură, respectiv: a) criza economică post-COVID; b) criza energiei; c) criza suplimentară ca urmare a conflictului militar din regiunea Mării Negre”, scrie în document.

Citește integral pe Turnul Sfatului.

 

Comentarii

  1. Nici nu s-au apucat bine de treaba si deja le sta gandul la mai multi bani. Presimt ca va exista o reziliere pentru acest proiect si nici in 2030 nu se va circula pe autostrada pe Valea Oltului.

  2. Stai asa! Cand au semnat astia contractul? Inainte de Covid si Razboi? Acum sunt preturile chiar mai mici decat cand au semnat astia contractul. Sau baietii au bagat pret de dumping finantati de guvernul turc iar acum li s-a taiat macaroana.
    Interesant ca pt A3 la Zalau tot cu 20% mai mic a fost pretul lor fata de UMB.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.