Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești a depășit 35% execuție, dar finalizarea lucrărilor în 2025, termenul din contract, este condiționată de o mobilizare mai bună a antreprenorului WeBuild (Astaldi), a transmis sâmbătă directorul general CNAIR Cristian Pistol. O eventuală creștere a mobilizării ar putea veni chiar în această vară după deschiderea parțială a Podului Brăila (27 iunie), dar italienii trebuie să continue lucrările pe restul de 20 de kilometri ai variantei lungi de la Jijila. Pe de altă parte, din 2024 WeBuild va începe lucrările pe lotul 3 al Autostrăzii A1, 37 km, între Cornetu și Tigveni (zonă de munte).
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ministra Justiției, Alina Gorghiu, șeful CNAIR, Cristian Pistol și Cătălin Urtoi, directorul Companiei de Investiții Rutiere (CNIR) au verificat sâmbătă lotul 5 Pitești – Curtea de Argeș al Autostrăzii A1.
„Am verificat astăzi lucrările pe secțiunea 5 a autostrăzii Sibiu – Pitești (30,5 km)! Constructorul italian (Webuild SPA) a ajuns la un stadiu fizic de peste 35% pe această secțiune. Daca va crește mobilizarea termenul de finalizare a lucrărilor (#2025) va fi respectat și poate chiar devansat. Antreprenorul este și astăzi în șantier și lucrează la conexiunile dintre acest sector de autostradă și municipiile Pitești și Curtea de Argeș. Progresul fizic la pasajul de la Bascov a depășit deja stadiul fizic de 18% iar la Noapteș (Curtea de Argeș) se apropie de 30%)”, a transmis Pistol.
https://www.youtube.com/watch?v=OBWi1AzI7wk
Lucrările pentru lotul de 30 de km dintre Pitești și Curtea de Argeș au început în septembrie 2021, iar termenul de execuție este de 4 ani, explicabil prin numărul mare al lucrărilor de artă: 13 poduri/viaducte, 6 pasaje și 3 noduri rutiere. Contractul a fost semnat în 2020 pentru 1,7 miliarde lei.