Lotul 5 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești avansează rapid în ultimele luni și a ajuns la 50% execuție, potrivit anunțului pe care l-a făcut marți secretarul de stat Ionel Scrioșteanu după o verificare pe șantier. Mobilizarea WeBuild pe lotul cu o lungime de 30 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș este foarte bună, cu aproape 600 de drumari și 283 de utilaje, conform celei mai recente raportări a CNAIR (detalii aici), ba chiar cu scenarii de lucru privind o posibilă inaugurare în decembrie 2024, înainte de termen.
Pe șantier, secretarul de stat Scrioșteanu a surprins așternerea covoarelor asfaltice (primul strat) și ridicarea primelor grinzi pe cel mai lung viaduct de pe lotul 5 (Zona dig lac Budeasa lungime 818 metri. Următoarea structură ca lungime este pasajul peste Canal Argeș de 691 metri unde cele 112 grinzi sunt deja montate, n.r.). Principalele structuri: 13 poduri, 3 pasaje, un viaduct, și 3 noduri rutiere. De asemenea, urmează noi restricții la nodul Bascov (zona Pitești Nord) unde urmează o nouă deviere de circulație, acum fiind o singură bandă pe A1 spre București și două benzi la intrarea din A1 în DN 7.
„Lotul 5 primește primul strat de asfalt cu două finisoare peste balastul stabilizat. Se… toarnă (n.r așterne) primul strat de asfalt, am trecut pe la nodul rutier de la Bascov, acolo în acest weekend urmează o deviere de trafic pe partea stângă pe direcția spre București pentru că se forează piloții necesari pe partea de jumătate din dreapta cum se merge spre București. Am fost pe tot amplasamentul șantierului, se lucrează la toate structurile, iar procentul de execuție este de aprox. 50 % lucrări executate în teren”, a transmis Scrioșteanu.