Constructorul italian WeBuild face ultimele pregătiri înainte de începerea lucrărilor pe lotul Cornetu – Tigveni de pe Autostrada Sibiu – Pitești, care include cel mai lung tunel rutier al României, a anunțat secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu.
„Sunt pe șantierul Secțiunii 3: Cornetu – Tigveni a Autostrăzii Sibiu – Pitești pe A1, unde antreprenorul execută ultimele pregătiri necesare înainte de demararea lucrărilor și pe acest lot de autostradă.
La acest moment:
✅️ sunt finalizate organizările de șantier, inclusiv laboratorul de calitate;
✅️ echipamentele de lucru şi utilajele sunt pregătite;
✅️ sunt în curs de finalizare lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor 2 fire de tunel și a zonelor de acces a instalației TBM pentru tunel.
Reiterez faptul că avem emisă Autorizația de Construire și că, în scurt timp, vom începe lucrările și pe această secțiune în lungime de 37,4 km.
Lucrările prevăd și construirea celui mai lung tunel rutier, utilizând tehnologia TBM, și anume tunelul Poiana, care va avea o lungime de 1,7 km şi va fi format din 2 galerii cu câte 2 benzi de circulație pe sens”, a transmis Scrioșteanu.
Contractul de 5,3 miliarde lei pentru Lotul 3 Tigveni – Cornetu (37 km) a fost semnat în august 2022, cu asocierea WeBuild (Italia) – Tancrad (România), iar ordinul pentru începerea proiectării s-a dat în februarie 2023. Durata de execuție a lucrărilor este de 45 de luni, calculată de la momentul Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL).
În decembrie a fost emisă emisă autorizația de construire pentru Secțiunea 3, etapa I. Este vorba de 12 din cei 37 de kilometri ai Secțiunii 3. Costul lucrărilor autorizate este de 1,3 miliarde lei.
Lucrările pe Secțiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu – Pitești trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027 (conform contractului).
Tunelul Poiana de pe Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni) este cel mai lung tunel de pe această autostradă.
Săptămâna aceasta, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 4 oferte la noua licitație pentru Servicii de Supervizare, Proiectare și Execuție pe Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni. Valoarea contractului este cuprinsă între 85,8 și 101,4 milioane lei, iar CNAIR va alege un câștigător până pe 7 aprilie 2025. În toamnă, licitația de 100 de milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor pe cel mai lung lot al Autostrăzii Sibiu – Pitești a fost anulată. Cele trei oferte primite de la proiectanți au fost descalificate și declarate neconforme,
Autostrada Sibiu – Pitești (formată din 5 secțiuni) va avea o lungime de 122,11 km și face parte din Coridorul 4 Pan-european, care tranzitează România de la Est la Vest (între Portul Constanța și Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac).
Pentru Lotul 2 Boița – Cornetu, cu o lungime de 31 kilometri și considerat cel mai dificil lot al Autostrăzii de pe Valea Oltului, contractul de supervizare a fost semnat la începutul anului trecut cu italienii de la IRD Engineering pentru 106 milioane lei.
Pe lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș, constructorul austriac PORR mai are circa 100 de metri de săpat până va reuși să străpungă Dealul Momaia și să foreze astfel primul tunel de pe secțiune. Progresul fizic pe întregul șantier este de 60%. „Dacă se menține ritmul, sunt mari șanse ca la finalul acestui an să se circule pe autostradă, de la Pitești la București, pe mai mult de 140 km (după finalizarea lucrărilor și pe ultimii 14,65 km ai Secțiunii 5, între Băiculești și Curtea de Argeș)”, transmite Sorin Grindeanu.
Pe lotul 5 Curtea de Argeș – Pitești, constructorul italian WeBuild a dat în circulație în decembrie o secțiune de 16 kilometri, cu 8 luni mai devreme față de termen. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat că la finalul lunii aprilie – începutul lunii mai va fi dat în circulație și restul lotului, până la Curtea de Argeș.
„Astfel, WeBuild va putea fi cu toate forțele în lucru pentru a aborda tronsonul 3, astfel încât în anii următori să avem în sfârșit și Pitești – Sibiu”, a spus el