Autostrada Sibiu – Pitești: CNAIR anulează licitația de 100 milioane lei pentru diriginte de șantier pe lotul 3. Supervizorul va fi DRDP Craiova

Autostrada Sibiu Pitești

Licitația de 100 de milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor pe cel mai lung lot al Autostrăzii Sibiu – Pitești va fi anulată, potrivit informațiilor Economedia, confirmate de Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei de Drumuri. Cele trei oferte primite de la proiectanți au fost descalificate și declarate neconforme, situație care poate duce la contestații și la o nouă licitație pentru diriginte de șantier pe lotul 3 Tigveni – Cornetu în lungime de 37 km. Între timp, supervizorul pe acest lot va fi Direcția Regională Drumuri și Poduri Craiova. Pentru Lotul 2 Boița – Cornetu, cu o lungime de 31 kilometri și considerat cel mai dificil lot al Autostrăzii de pe Valea Oltului, contractul de supervizare a fost semnat la începutul anului cu italienii de la IRD Engineering pentru 106 milioane lei.

„Se anulează și se reia. Probabil că săptămâna aceasta sau cel mai târziu săptămâna viitoare lansăm iar în licitație contractul”, a confirmat Alin Șerbănescu pentru Economedia.

Licitația pentru supervizarea proiectării și execuției pe lotul 3 a fost lansată în octombrie 2023, proiectanții TPF Inginerie, Eurocerad și Activ Proiectare au depus oferte, dar CNAIR le consideră neconforme. Notificarea s-a făcut pe data de 27 octombrie, însă în SEAP, licitația nu figurează ca anulată, dar nici CNAIR nu a anunțat desemnarea câștigătorului.

Analize Economedia

Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice

Ce înseamnă supervizarea: „Obiectul contractului Servicii de Supervizare ,,Proiectare si Executie Autostrada Sibiu – Pitesti Sectiunea 3: Cornetu – Tigveni” va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor.”

Conform informațiilor publice, încă din vară, Asocierea Webuild –Tancrad a depus la CNAIR Proiectul Tehnic, iar dacă nu intervin modificări, urmează să fie emisă Autorizația de Construire. La momentul depunerii Proiectului tehnic, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu estima „începerea efectivă a lucrărilor în septembrie-octombrie”.

Termenul de execuție este de 45 de luni de la emiterea Ordinului pentru începerea lucrărilor. Contractul pentru lotul 3 a fost semnat în august 2022 pentru o ofertă de 5,3 miliarde lei, iar CNAIR a dat ordinul pentru începerea proiectării pe 1 februarie 2023.

Deși sunt 37 de kilometri de construit în zona de munte, cu 95 de structuri (poduri și pasaje) și tunelul de 1,7 kilometri de la Poiana (cel mai lung de pe A1), CNAIR a prevăzut un termen de doar 45 de luni. Spre comparație lotul 5 de pe A1 Sibiu – Pitești unde lucrează tot WeBuild (și chiar nesperat de bine) are termen de 48 de luni pentru cei 30 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș, lot cu multe viaducte, dar mult mai ușor, inclusiv ca acces (echipamente și utilaje). De asemenea, PORR, are 44 de luni execuție pe lotul 4 de aproape 9 kilometri cu tunel la Momaia de 1,3 km. Nu în ultimul rând, WeBuild, al treilea mare constructor de infrastructură rutieră (după UMB și Makyol) are 3 mari contracte modernizare/electrificare PNRR: aproximativ 120 de kilometri pe Magistralele 100 și 300, deci va avea nevoie de o mobilizare foarte bună și resurse suplimentare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.