Autostrada Soarelui : CNAIR a finalizat reparațiile capitale la podurile Fetești și Cernavodă. Lucrările începute în 2021 rezistă 40 de ani

Pod Cernavodă

CNAIR și constructorul român Maristar au finalizat lucrările de reabilitare (reparații capitale) la Podurile Fetești și Cernavodă pe Autostrada Soarelui (A2), iar restricțiile au fost ridicate, luni 18 decembrie. La ambele poduri, Fetești și Cernavodă, lucrările au început în 2021 și au fost suspendate în sezonul estival, cu excepția acestui an când la Podul Fetești s-a lucrat până la începutul lunii iulie. Următorul pod care intră în reparații pe A 2 este cel de lângă Drajna, peste linia CFR Ciulnița-Călărași, contractul fiind atribuit în octombrie firmei Luconsa (detalii aici)

,,Se circulă fără restricții pe Podul peste brațul Borcea ! D.R.D.P. Constanța informează participanții la trafic că, în urma lucrărilor de reabilitare executate, au fost ridicate restricțiile de circulație de pe Podul peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2, km 149+680.” a transmis CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța.

Lucrările de reabilitare au o garanție de 5 ani, iar durata de serviciu a intervențiilor începute în 2021 este de 40 de ani, a transmis Compania de Drumuri : ,,Amintim faptul că lucrările de reparații structurale realizate la podul dunărean peste brațul Borcea vor avea o perioada de serviciu de cel puțin 40 de ani, garanția fiind de 5 ani”.

Contractele de 130 de milioane lei (fonduri europene) pentru reparațiile capitale la cele două poduri (Fetești și Cernavodă) de pe Autostrada Soarelui au fost semnate cu Maristar 2021, iar lucrările au început în primăvara 2021 având termen de finalizare de 24 de luni (exceptând sezonul estival 15 iunie-15 septembrie).

În primăvara anului 2022, Maristar a spart placa de beton a podului Borcea (Calea I) și a identificat probleme mai mari la structură, cauza fiind hidroizolația necorespunzătoare, explica Ministrul Sorin Grindeanu: „În momentul când au decopertat (n.r Maristar) s-au găsit probleme de structură mai grave decât se așteptau. Se lucrează, când au decopertat și au văzut structura și-au dat seama că e nevoie de lucrări mai ample decât erau planificate inițial. „Se lucrează intens la podul peste brațul Borcea. Gradul de degradare a podului peste brațul Borcea de la A2, calea II, presupune lucrări de refacere integrală a aproximativ 650 mp. din dala de beton dintre grinzile principale. Se lucrează la armarea suplimentară a dalei de susținere a căii care a fost demolată în vederea turnării betonului. Secțiunile de dală unde se intervine sunt răspândite pe suprafața viaductului de acces pe 320 metri. Dificultatea acestei lucrări de refacere constă în răspândirea punctelor de lucru pe suprafața viaductului de acces cât și respectarea timpilor tehnologici necesari”, a transmis și CNAIR.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *