Licitația pentru proiectarea preliminară (studiu de fezabilitate) a lotului Caransebeș-Lugoj, lotul 4 al Autostrăzii Sudului Filiași-Lugoj este în continuare suspendată, deși marți, 19 martie este termenul-limită pentru depunerea ofertelor. Compania de Drumuri a suspendat licitația, cel mai probabil, ca urmare a solicitărilor de clarificare pe care le-au cerut firmele de proiectare. Lotul 4 are o lungime de 50 de km., iar contractul o valoare cuprinsă între 18,5 și 22 milioane lei.
A doua licitație pentru proiectarea preliminară (studiu de fezabilitate) a lotului 4 Caransebeș-Lugoj care face parte din proiectul ,,Autostrăzii Sudului” Filiași-Lugoj a fost publicată pe 2 februarie 2024 în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP). Prima procedură, lansată în aprilie 2022 a fost anulată în primele zile din ianuarie din cauza proiectantului câștigător din Turcia care a refuzat sau nu a reușit să depună actele necesare semnării contractului (detalii aici). Față de prima procedură, CNAIR a menținut costul estimat de 18 milioane lei, dar a adăugat o lună (prima licitație avea 20 de luni). Rămâne de văzut dacă cei trei proiectanți de pe loturile Filiași-Caransebeș unde sunt contracte semnate vor respecta termenele de predare, iar Ministerul Transporturilor nu a greșit atunci când a reziliat (ilegal după cum a decis CNSC) procedura veche pentru tot drumul Craiova-Lugoj al cărui contract de proiectare la cheie avea șanse de semnare cu Egis.
,,In cadrul contractului se vor presta urmatoarele servicii si se vor elabora urmatoarele documente: • Elaborarea Studiului de fezabilitate, cu respectarea legislatiei in vigoare (norme, normative, standarde, legi etc); • Asistenta tehnica acordata Beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractelor de proiectare si executie lucrari. “-SEAP
,,Elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii Drumului de mare viteză Caransebeș-Lugoj/ Durata fiecărui contract este de 21 de luni, din care 18 luni pentru elaborarea Studiilor de fezabilitate.”, spunea pe 31 ianuarie 2024, șeful CNAIR, Cristian Pistol. Finanțarea va fi asigurată prin Programul Transport.
Primele trei loturi, de la Filiași la Caransebeș au contracte semnate pentru studiul de fezabilitate cu DP Consult, Egis și Proiect Consult Regiunea Transilvania.
De la București la Alexandria, contractul pentru documentația tehnică este în derulare cu DP Consult și se fac foraje pentru studiul geotehnice, dar cu un singur utilaj.