Autostrada Sudului Filiași – Lugoj: Compania de Drumuri nu scapă de contestații nici pentru lotul 4. DP Consult, firma unui fost director general de la CNAIR, a depus contestație la CNSC

Filiasi-Lugoj

Compania de Drumuri nu scapă de contestații pentru „Autostrada Sudului” Filiași – Lugoj nici pentru Lotul 4. Firma DP Consult, lider al Asocierii DP Consult SA, Explan SRL, Geologic Site, SCA Teaha &Fuzesi, a depus contestație vineri, 10 martie, la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), în ultima zi a termenului legal.

DP Consult, firma lui Mircea Pop, fost director General CNAIR (pe atunci CNADNR), este desemnat câștigător pe Lotul 1. Mircea Pop, fost consilier al lui Adrian Năstase, a fost acuzat de ANI de conflict de interese pentru că, în calitate de director general CNAIR (n.r pe atunci CNADNR), a prelungit consultanța pentru Autostrada Arad – Timișoara, acordând contractul firmei DP Consult unde era acționar majoritar.

Practic, la aproape un an de la lansarea licitației pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect tehnic (noul traseu Filiași-Lugoj în patru segmente), CNAIR nu are contract pe niciunul dintre cele 4 loturi.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

În urmă cu 10 zile, pe 28 februarie, CNAIR anunța desemnarea câștigătorului pentru Lotul 2 după reevaluare (Egis) și desemnarea proiectantului pentru Lotul 4 (INPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ). Pentru Lotul 2 unul dintre candidați este și DP Consult, dar în cadrul unei asocieri conduse de Explan, prin urmare o eventuală contestație pentru Lotul 2 ar fi trebuit înregistrată de liderul acesteia, DP Consult fiind lider în asocierea de proiectanți pentru Loturile 1 și 4 în timp ce Explan pentru Loturile 2 și 3.

Contestația a fost înregistrată la CNSC și a fost publicată și în SEAP.

„Durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru cele 4 loturi este cuprinsă între 18 luni și 26 de luni.

Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni

Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), 26 de luni

Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km), 22 de luni

Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km), 18 luni

Sunt termene realiste care permit ulterior construcția acestui drum de mare viteză într-o perioadă de timp decentă”, afirma Sorin Grindeanu.

Câștigătoarea contractului pentru lotul 4 (Caransebeș – Lugoj), cu o lungime de aproximativ 50 km, este INPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ. Valoarea contractului este de 12,11 milioane de lei, fără TVA, iar durata este de 20 luni. Semnarea ambelor contracte va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților formulate în cadrul procedurii de atribuire. Prin aceste Studii de Fezabilitate se va stabili inclusiv dacă profilul drumului de mare viteză Filiași-Lugoj (230 km) va fi de Drum Expres sau de Autostradă, anunța CNAIR pe 28 februarie.

Prima procedură pentru proiectarea completă a Drumului de mare viteză Craiova – Lugoj a fost lansată pe 1 iunie 2021 în mandatul ministrului Cătălin Drulă (43 de luni SF+ proiect tehnic), Egis a câștigat contractul, dar CNAIR a anulat procedura în mandatul ministrului Grindeanu și a lansat licitații pentru patru secțiuni. Practic, la un an de la anularea ilegală a primei proceduri, CNAIR nu are niciun contract semnat pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cum e posibil că un fost director cnair sa participe la licitații de autostrăzi, fiind incompatibil și neavenit, care nu a făcut nimic că director decât sifonare de bani și atribuire de lucrări celor care dădeau bani, comisioane, mită.

  2. Se retine ca:
    – CNAIR nu are contract pe niciunul dintre cele 4 loturi.
    – Anul acesta e de contestații,
    – Din 2024 se proiectează, se proiectează… pana in 2027,
    – Din 2028 se încep lucrările, se încep lucrările,
    – Din 2029 se deschide primul șantier,
    – In 2034 se inaugureaza calea ferată Lugoj- Filiasi in prezenta Ministrului Transporturilor Sorin Grndeanu!
    Urrraaa!
    Am învins!
    Desene pe calea ferată!
    🤔

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.