Compania de Drumuri nu scapă de contestații pentru „Autostrada Sudului” Filiași – Lugoj nici pentru Lotul 4. Firma DP Consult, lider al Asocierii DP Consult SA, Explan SRL, Geologic Site, SCA Teaha &Fuzesi, a depus contestație vineri, 10 martie, la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), în ultima zi a termenului legal.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

DP Consult, firma lui Mircea Pop, fost director General CNAIR (pe atunci CNADNR), este desemnat câștigător pe Lotul 1. Mircea Pop, fost consilier al lui Adrian Năstase, a fost acuzat de ANI de conflict de interese pentru că, în calitate de director general CNAIR (n.r pe atunci CNADNR), a prelungit consultanța pentru Autostrada Arad – Timișoara, acordând contractul firmei DP Consult unde era acționar majoritar.

Practic, la aproape un an de la lansarea licitației pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect tehnic (noul traseu Filiași-Lugoj în patru segmente), CNAIR nu are contract pe niciunul dintre cele 4 loturi.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

În urmă cu 10 zile, pe 28 februarie, CNAIR anunța desemnarea câștigătorului pentru Lotul 2 după reevaluare (Egis) și desemnarea proiectantului pentru Lotul 4 (INPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ). Pentru Lotul 2 unul dintre candidați este și DP Consult, dar în cadrul unei asocieri conduse de Explan, prin urmare o eventuală contestație pentru Lotul 2 ar fi trebuit înregistrată de liderul acesteia, DP Consult fiind lider în asocierea de proiectanți pentru Loturile 1 și 4 în timp ce Explan pentru Loturile 2 și 3.

Contestația a fost înregistrată la CNSC și a fost publicată și în SEAP.

„Durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru cele 4 loturi este cuprinsă între 18 luni și 26 de luni.

Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni

Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), 26 de luni

Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km), 22 de luni

Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km), 18 luni

Sunt termene realiste care permit ulterior construcția acestui drum de mare viteză într-o perioadă de timp decentă”, afirma Sorin Grindeanu.

Câștigătoarea contractului pentru lotul 4 (Caransebeș – Lugoj), cu o lungime de aproximativ 50 km, este INPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ. Valoarea contractului este de 12,11 milioane de lei, fără TVA, iar durata este de 20 luni. Semnarea ambelor contracte va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților formulate în cadrul procedurii de atribuire. Prin aceste Studii de Fezabilitate se va stabili inclusiv dacă profilul drumului de mare viteză Filiași-Lugoj (230 km) va fi de Drum Expres sau de Autostradă, anunța CNAIR pe 28 februarie.

Prima procedură pentru proiectarea completă a Drumului de mare viteză Craiova – Lugoj a fost lansată pe 1 iunie 2021 în mandatul ministrului Cătălin Drulă (43 de luni SF+ proiect tehnic), Egis a câștigat contractul, dar CNAIR a anulat procedura în mandatul ministrului Grindeanu și a lansat licitații pentru patru secțiuni. Practic, la un an de la anularea ilegală a primei proceduri, CNAIR nu are niciun contract semnat pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.