A fost desemnat câștigătorul contractului pentru construcția Lotului 2 (Jebel – Moravița) al Autostrăzii Timișoara – Moravița (A9), a anunțat șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -
PORR CONSTRUCT SRL are la dispoziție 2,97 miliarde lei (fără TVA) și 48 de luni (12 luni etapa de proiectare și 36 luni pentru execuție) pentru finalizarea acestui nou lot de autostradă în lungime de 33,49 km.
Conform contractului (finanțat prin Programul Transport) pe traseu vor fi construite inclusiv:
– un pod cu o lungime de 560 m peste calea ferată CF124 și DN58B,
– două noduri rutiere (DN58B Voiteg și Moravița),
– două spații de servicii (tip S3),
– două parcări de scurtă durată,
– un Centru de Întreținere și Coordonare în proximitatea nodului Moravița.
Harta Lotului 2 (Jebel – Moravița) al Autostrăzii Timișoara – Moravița (A9)
Sursa foto: Facebook/ Cristian Pistol
Contractul mai prevede asigurarea infrastructurii necesare pentru instalarea a minimum 6 stații de încărcare rapidă pentru vehicule electrice în fiecare spațiu de servicii și parcare de pe traseu.
Și fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a comentat pe pagina sa de Facebook desemnarea câștigătorului: “Autostrada Timișoara – Moravița (A9) este unul din obiectivele strategice de infrastructură care va asigura legătura rutieră rapidă și modernă cu frontiera româno-sârbă. Am să sprijin și am să urmăresc în continuare evoluția proiectelor de infrastructură mare, deoarece consider că de acestea depinde în mare măsură dezvoltarea economică a României.
Toate proiectele lansate în mandatul meu de ministru al Transporturilor au urmărit acest obiectiv strategic!”
La finele lui februarie, Compania de Drumuri a anunțat că a primi 10 oferte de la constructori din România, Italia, Bulgaria, Turcia și Ucraina pentru construcția Lotului 2 (33,49 km) al autostrăzii A9 Timişoara – Moraviţa, cu o valoare de maximum 4,23 miliarde lei (fără TVA). Autostrada A9 Timișoara – Moravița este al doilea proiect de infrastructură din Timiș, județul „de baștină” al fostului ministrul al Transporturilor Sorin Grindeanu, care a avut un parcurs „fulger”, după Centura Timișoara Vest. Licitația a fost lansată la numai o lună de la punerea în dezbatere și aprobarea în Guvern.
Ofertele depuse:

– PORR Construct SRL (Romania)
– Asocierea Strabag SRL – Construcții Erbașu SA (Romania)
– WeBuild SPA – Milano (Italia)
– Asocierea Automagistral Pivden SRL (lider) – Precon Transilvania S.R.L. (Ucraina – Romania)
– Asocierea Danlin XXL SRL (lider) – Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL –– Groma Hold EOOD – Evropeiski Patisha AD (Romania – Bulgaria)
– Asocierea Drumuri și Poduri Banat S.R.L. – Maxagro Center SRL (Romania)
– Kalyo INSAAT Sanayi VE Ticaret A.Ş. (Turcia)
– Kolin INSAAT Turizm Sanayi VE Ticaret A.S. (Turcia)
– Asocierea Makyol INSAAT Sanayi Turizm VE Ticaret A.S. (lider) – CBI Construcții, Turism & Investiții S.R.L. (Turcia – Romania)
– Asocierea MAPA INSAAT VE Ticaret A.S. (lider) – Gunal INSAAT Ticaret VE Sanayi A.S. (Turcia)

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru Autostrada A9 Timișoara – Moravița a fost pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor joi, 22 august. Pe 28 august, proiectul era deja aprobat de Guvern, la numai 5 zile de la publicarea proiectului și înainte de a se încheia dezbaterea publică. Spre comparație, pe „lotul Meseș” de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă” din România, ofertele se evaluează de un an, după cum atrage atenția Asociația Pro Infrastructură.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Economedia i-a solicitat, la vremea respectivă lui Sorin Grindeanu să explice de ce anumite proiecte de infrastructură au un parcurs „fulger”, precum Autostrada A9 Timișoara – Moravița, în timp ce licitații precum cea pentru Lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania nu aveau încă un câștigător desemnat după un an de la lansarea licitației.

„Fiecare proiect are specificul ȘI ritmul lui. La Timișoara – Moravița este vorba doar de aprobarea indicatorilor tehnico-economici rezultați din Studiul de Fezabilitate. Nu este vorba despre proceduri care implică clarificări sau contestații. Faptul că doar instituțiile statului au fost angrenate în acest proces a făcut posibil un parcurs mult mai eficient în aprobarea acestor indicatori”, a declarat Sorin Grindeanu pentru Economedia.

Autostrada A9 Timișoara – Moravița va avea un cost estimat de 14 miliarde lei și execuția va dura 4 ani. O potențială explicație pentru costul ridicat este faptul că pe traseu vor fi construite 46 de poduri și pasaje. De asemenea, exproprierile vor viza zona metropolitană a Timișoarei, o zonă cu terenuri scumpe.