Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că la sfârșitul acestei săptămâni va fi semnat cel mai mare contract din istoria CNAIR. Este vorba de contractul entru cele două tronsoane din Autostrada Transilvania, dintre Poarta Sălajului şi Nuşfalău, traseu ce include şi Tunelul Meseş, cel mai lung tunel de autostradă din România.
“O veste bună la sfârșitul acestei săptămâni vom semna ultimul și cel mai valoros lot ca și sumă de pe Autostrada Transilvaniei. Și aici vorbim de lotul de la Poarta Sălajului la Nușfalău. Este un contract de 6,62 miliarde de de lei, cel mai mare contract din istoria CNAIR și cu ocazia semnării acestui contract, toate loturile aflate în construcție în acest moment de pe Autostrada Transilvaniei vor intra în faza finală, în cea de execuție, și anume mă refer la loturile de la Nădășelu până la Nușfalău și totodată de la Suplaclu de Barcău până la Biharia. Autostrada Transilvania este una din autostrăzile importante din România care trebuie să fie finalizată în anii viitori.”, a spus ministrul pe TikTok.
Miercurea trecută, deputatul Lucian Bode a declarat că semnarea va avea loc, cel mai probabil, joi 10 aprilie, la Zalău, la sediul Instituţiei Prefectului Sălaj.
“Mai exact, cel mai probabil joi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, împreună cu directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, vor fi prezenţi în Zalău, alături de cele două mari companii din Turcia, semnând execuţia acestui lot de autostradă de 41 de kilometri, inclusiv Tunelul Meseş, de la Poarta Sălajului la Zalău, până la Nuşfalău. Vorbim despre un proiect, cum spuneam, de aproximativ 1,6 miliarde de euro, cel mai mare proiect, valoric vorbind, din istoria României semnat vreodată în România în ultimii 30 de ani şi, cred, în istoria României”, a precizat preşedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, Lucian Bode.
La început lui martie, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins contestațiile constructorului italian WeBuild și ale constructorului turc Mapa. Drept urmare, Compania de Drumuri a primit permisiunea să semneze cu turcii de la Makyol contractul pentru Lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Lotul Meseș de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. Acesta este ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3). Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.
Potrivit contractului construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).
– Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.
– 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).