CNAIR a prelungit până pe 29 decembrie 2023 termenul-limită pentru evaluarea ofertelor la contractul pentru lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, de pe A3 – Transilvania, cel mai mare contract pentru un lot de autostradă scos la licitație până acum. Nu este exclus ca, la sfârșitul anului, CNAIR să decidă o nouă prelungire a termenului pentru evaluarea ofertelor. De exemplu, pentru primul lot al Autostrăzii Unirii A8 (câștigat de Nurol), CNAIR a desemnat constructorul după mai mult de o jumătate de an și trei luni de amânare. La sfârșitul lunii august șapte oferte de la constructori din România, Italia și Turcia au depus oferte la contractul de peste 7 miliarde lei, iar termenul inițial pentru desemnarea câștigătorului a fost luni, 20 noiembrie.
Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Spre comparație, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat, are o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 execuție. Caietul de sarcini are 283 de pagini, arată datele pe care le-a consultat Economedia.
Captură SEAP evaluare oferte Poarta Sălajului – Nușfalău A3 Transilvania:
Pentru acest lot, UMB s-a asociat din nou cu EuroAsfalt, constructorul din Bosnia și Herțegovina, asociere care va lucra și pe A1 Lugoj – Deva (constructorul EuroAsfalt fiind pentru a răspunde criteriului de experiență tuneluri)
„7 operatori economici s-au înscris pentru a câștiga contractul pentru proiectarea și execuția celor 41 km dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, inclusiv Tunelul Meseș:
– Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina)
– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
– IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
– MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia)
– Asocierea TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
Contractul pentru construcția celor 41 km (din care 2,8 km de tunel), are o perioadă de implementare de 78 de luni (18 luni pentru etapa de proiectare și 60 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor). Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). Valoare estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțare va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile”, a transmis pe 28 august șeful CNAIR Cristian Pistol.
Tunelul Meseș
Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.