Autostrada Transilvania: CNAIR prelungește până pe 29 decembrie evaluarea ofertelor pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău. UMB și alți 6 constructori din Italia și Turcia, în cursa pentru cel mai mare contract de autostradă

Tunel Meseș

CNAIR a prelungit până pe 29 decembrie 2023 termenul-limită pentru evaluarea ofertelor la contractul pentru lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, de pe A3 – Transilvania, cel mai mare contract pentru un lot de autostradă scos la licitație până acum. Nu este exclus ca, la sfârșitul anului, CNAIR să decidă o nouă prelungire a termenului pentru evaluarea ofertelor. De exemplu, pentru primul lot al Autostrăzii Unirii A8 (câștigat de Nurol), CNAIR a desemnat constructorul după mai mult de o jumătate de an și trei luni de amânare. La sfârșitul lunii august șapte oferte de la constructori din România, Italia și Turcia au depus oferte la contractul de peste 7 miliarde lei, iar termenul inițial pentru desemnarea câștigătorului a fost luni, 20 noiembrie.

Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Spre comparație, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat, are o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 execuție. Caietul de sarcini are 283 de pagini, arată datele pe care le-a consultat Economedia.

Captură SEAP evaluare oferte Poarta Sălajului – Nușfalău A3 Transilvania:

Pentru acest lot, UMB s-a asociat din nou cu EuroAsfalt, constructorul din Bosnia și Herțegovina, asociere care va lucra și pe A1 Lugoj – Deva (constructorul EuroAsfalt fiind pentru a răspunde criteriului de experiență tuneluri)

„7 operatori economici s-au înscris pentru a câștiga contractul pentru proiectarea și execuția celor 41 km dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, inclusiv Tunelul Meseș:

– Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina)

– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)

– IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)

– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)

– MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)

– Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia)

– Asocierea TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)

Contractul pentru construcția celor 41 km (din care 2,8 km de tunel), are o perioadă de implementare de 78 de luni (18 luni pentru etapa de proiectare și 60 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor). Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). Valoare estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțare va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile”, a transmis pe 28 august șeful CNAIR Cristian Pistol.

Tunelul Meseș

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

Comentarii

  1. Sa mai prelungeasca vreo cativa ani, ca sa ia decizia corecta. Vai de capul nostru cu astfel de “specialisti” in CNAIR si MT. Cred ca se scarpina in cap cand citesc ofertele alea. Ne ia ani de zile sa facem o evaluare pentru un proiect inceput in urma cu zeci de ani, dupa care mai urmeaza cine stie cati ani pentru proiectare si executie. Ca de obicei nimic nu merge asa cum trebuie in aceata tara. Cred ca rad cu spatele cei din Comisia Europeana de noi cand ne vad cum ne chinuim de 20 de ani sa facem o noua bucata de autostrada. Jale! Nu se mai face bine niciodata natia asta. Nu mai scapam in veci de coruptie si smechereala.
    Dupa ce vor desemna castigatorul, se mai trezeste cate unul sa faca o contestatie de amorul artei, numai ca sa se departeze si mai tare termenul de incepere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *