Autostrada Transilvania : Curtea de Apel București judecă miercuri contestația Nurol (Turcia) la contractul semnat cu Erbașu pentru lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș

Viaduct Suplacu Barcău Captură YouTube

Curtea de Apel București judecă miercuri, 14 februarie la ora 09 00 contestația constructorului Nurol (Turcia) la contractul deja semnat cu firma Construcții Erbașu pentru lotul Suplacu de Barcău -Chiribiș al Autostrăzii Transilvania (A 3). CNAIR a semnat cu Erbașu în baza deciziei favorabile CNSC, dar Nurol a depus contestație și la Instanță. Curtea de Apel București a ,,întors” în urmă cu doar câteva zile un contract deja semnat cu PESA (Polonia) pentru 20 de trenuri de lung parcurs după o contestație Alstom, iar în 2020 contractul cu UMB pentru lotul 4 al Drumului Expres Craiova-Pitești. Erbașu ar urma să înceapă proiectarea lotului de 26 km. din 15 martie, conform ordinului pe care l-a dat CNAIR. Nurol a finalizat în 2023, cu o întârziere de câteva luni lotul de 14 km. dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău și va semna contractul pentru primul lot al Autostrăzii Unirii (A 8) Târgu Mureș-Miercurea Nirajului.

Rămâne de văzut dacă magistrații CAB vor da o soluție de la primul termen sau vor decide o amânare a pronunțării.

În fapt, Compania de Drumuri este ,,acoperită” de noile prevederi ale Legii Achizițiilor Publice care, în forma nouă menționează obligația semnării contractului după decizia CNSC prin ,,trebuie” față de forma anterioară ,,poate semna”, dar a existat, totuși un caz în care Curtea de Apel a ,,întors” și anulat un contract pentru infrastructura mare : decizia instanței din 2020 care a anulat contractul cu UMB pentru lotul 4 al Drumului Expres Craiova-Pitești, câștigat ulterior tot de UMB. Dacă la Curtea de Apel București se admite contestația Nurol, (n.r. puțin probabil, dar nu poate fi exclus) contractul cu Erbașu ar putea să fie suspendat/anulat sau Nurol să primească despăgubiri pentru profitul nerealizat.

Compania de Drumuri a emis ordinul pentru începerea etapei de proiectare a lotului Suplacu de Barcău -Chiribiș pe Autostrada Transilvania cu data de 15 martie 2024, lotul de 26 de kilometri din județul Bihor fiind primul contract pentru o autostradă atribuit constructorului Erbașu. Contractul pentru proiectarea lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș a fost semnat cu Erbașu pe 24 noiembrie 2023 pentru o ofertă de 884 milioane lei și o durată de 24 de luni, 6 pentru proiectare și 18 luni pentru lucrări. De la Chiribiș la Biharia,  pe următorul lot CNAIR ar putea semna contractul cu Precon, dar atribuirea este îngreunată de procesele pe rol cu Trameco după cum Economedia a explicat aici.

Dacă Erbașu respectă termenele, iar CNAIR avizează documentația tehnică, atunci organizarea de șantier poate începe în septembrie-octombrie : ,,Pe data de 15 martie vor începe lucrările pentru proiectarea și execuția Secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș, a Autostrăzii Transilvania ! Pentru finalizarea construcției celor 26,35 km Antreprenorul român (Construcții Erbașu SA) are la dispoziție 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție lucrări). Contractul în valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA (finanțat prin PT ), a fost semnat în luna noiembrie a anului trecut. Pe traseul secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău -Chiribiș se vor construi inclusiv 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.” a transmis pe 12 ianuarie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Portalul CAB :

 

Captură YouTube

Comentarii

  1. Este firma Erbasu capabila sa facă în termen de 2 ani o autostrada, care a fost abandonată, dar care, oricum, nu pleacă dd la zero? Sau e o tergiversare pentru ca nu se vrea, asa cum s- a facut de 20 de ani? Oricum Oradea/ Bihorului s- a dezvoltat mult in ultimii ani, chiar fara autostrada. Dar Chiribis Biharea cand va fi gata?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *