Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a semnat vineri, 24 noiembrie la București, trei contracte pentru proiectarea și execuția a 60 de kilometri de autostradă. Din cei 60 de kilometri, 34 km sunt primele două loturi ale Autostrăzii 13 Sibiu (Boița) – Făgăraș, contractele urmând să fie semnate cu Makyol, constructor din Turcia care va lucra pe toți cei 68 de kilometri dintre Sibiu și Făgăraș, iar 26 de kilometri sunt pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș pe Autostrada Transilvania, primul contract de autostradă pentru constructorul Erbașu. Toate cele trei contracte sunt finanțate din Programul Transport 2021-2027 cu 40% finanțare nerambursabilă de la Bruxelles.
Autostrada Sibiu – Făgăraș A13, contracte semnate cu Makyol
După UMB și WeBuild, Makyol devine al treilea mare constructor din România raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați. Lotul 1 Sibiu (Boița) – Avrig are o lungime de 14 kilometri, iar lotul 2 Avrig – Mârșa – Arpașu de Jos 20 de kilometri. Durata de proiectare și execuție este de 4 ani (pentru toate cele 4 loturi). Despre avantajele, dar și riscurile ca un constructor nou-intrat pe piață să lucreze în același timp pe 70 de kilometri de autostradă Economedia a scris aici. Makyol este constructorul care va lucra și pe M 6, primele șase stații ale Magistralei de Metrou Gara de Nord – Băneasa – Otopeni.
Lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș pe Autostrada Transilvania
Pentru constructorul român Erbașu este primul contract de autostradă, dar nu unul ușor chiar dacă viaductul de 1,7 km peste lacul de acumulare este realizat 90%. Rămâne de văzut pentru restul structurilor câte dintre grinzile rămase de la Bechtel mai pot fi folosite după trecerea anilor. Pe traseu sunt prevăzute 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. Durata de proiectare este de 6 luni, iar pentru execuție sunt prevăzute 18 luni. De la Chiribiș la Biharia (29 km), CNAIR va semna contractul cu Precon.