Autostrada Transilvania: Grindeanu semnează la Cluj cu Ozaltin contractul pentru viaductele scoase din contractul cu UMB de pe Lotul Nădășelu – Zimbor

Autostrada Viaduct Nădășelu UMB Transilvania octombrie 2023

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu va semna, miercuri, la Cluj-Napoca, cu Ozaltin (Turcia) contractul de aproape un miliard de lei pentru cele două viaducte de pe lotul Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania scoase din contractul cu UMB, oferta Ozaltin (singura ofertă depusă) fiind declarată conformă. Lotul Nădășelu – Zimbor (30 km), aflat la 72% execuție, nu poate fi deschis nici în 2025 în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică.

Viaductele de la Nădășelu și Topa Mică din județul Cluj au o lungime totală de 3,2 kilometri, iar până la finalizarea acestora lotul UMB de 30 km. dintre Nădășelu, Mihăești și Zimbor nu poate fi deschis circulației. Termenul-limită pentru cei 42 de kilometri dintre Nădășelu-Zimbor și Poarta Sălajului este august 2026, conform jaloanelor din PNRR (durata de proiectare și execuție este de 27 luni).

Anunțul șefului CNAIR, Cristian Pistol : ,,Am desemnat câștigătorul contractului pentru construcția celor două viaducte de pe secțiunea Nădășelu -Mihăești a Autostrăzii Transilvania A 3 ! Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L. Cu o valoare de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor). Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în:

– construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare,
– un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN 1 F și cursului pârâului Topa Mică.” -Cristian Pistol.
„Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009 – km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, arată contractul din SEAP. Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).
Ozaltin lucrează la modernizarea DN 6 Mihăești – Caracal și la contractul pentru finalizarea primului lot al Drumului Expres Craiova – Pitești (contract reziliat Tirrena Scavi).
Lotul PNRR Nădășelu – Zimbor (30 km) care include cele două viaducte este la 72% execuție și are termen nou de finalizare iunie 2026, iar Zimbor-Poarta Sălajului (12 km) la 42% are termen prelungit pentru 28 decembrie 2026. De la Poarta Sălajului – Nușfalău (41 km), pe Lotul Meseș, CNAIR a prelungit  cu o lună, până pe 28 iunie 2024, termenul pentru desemnarea câștigătorului după cum Economedia a explicat aici.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nu trebuie sa te grăbești Grinda!
    Secolul viitor o sa circulam și noi ardelenii de la Cluj la Oradea
    Politicieni mincinosi și ordinri!

    • Ordinar inseamna mediu, banal, neutru. Politicienii nostri sunt incompetenti, slabi, fara moralitate, prosti, hoti… Apelativul ordinar este mult peste nivelul lor.

  2. Pare scump, or fi viaducte, dar 200 de milioane de coco…plus faptul că nu s-a reușit din prima un tronson de 30 de km. Nu înțeleg unde trebuia să se fi văzut că soluția proiectată nu-i aplicabilă. În sf?

  3. eu nu inteleg de ce al 2 lea viaduct tre sa treaca de 2 ori peste drumu judetean??
    terenu ii bun si pe partea cealalta a drumului

  4. Serios?? Interesant ca nimeni nu raspunde pentru prima tentativa de constructie de autostrada transilvania!? Unde s-au tocat bani dar nu s-a realizat acea autostrada , din 400 de km s-a ralizat pe acea vreme nici 40 dar banii au disparut, probabil de vina este bechtel constructorul!! Serios? Cineva crede ca se plateste pentru ceva ce nu se face??

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.