Autostrada Transilvania: Precon acuză CNAIR că tergiversează semnarea contractului pentru lotul Chiribiș-Biharia (29 km.)/Beniamin Rus solicită CNSC să dispună atribuirea, dar CNAIR invocă ,,motive excepționale”

Şantier Biharia Chiribiş Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Constructorul Precon, controlat de omul de afaceri bihorean Beniamin Rus (patronul Selina), solicită CNAIR să nu mai ,,tergiverseze” semnarea contractului pentru lotul Chiribiș-Biharia de pe Autostrada Transilvania (A 3) și a depus o contestație la CNSC prin care cere să dispună finalizarea procedurii de atribuire. Un alt caz în care constructorii au solicitat CNSC să oblige CNAIR la semnarea contractului a fost pe primul lot al Autostrăzii A 0 Nord (contractul Pizzarotti-Retter) despre care Economedia a scris aici.

Contractul pentru lotul de 29 kilometri putea fi semnat din august după decizia CNSC și mai sigur din noiembrie după ce contestația Strabag a fost respinsă la Curtea de Apel București (detalii aici), dar pe rol, între Selina/Trameco și CNAIR sunt mai multe procese de la rezilierea primului contract. Contractul este cu Clauză Suspensivă, explicau pe 24 noiembrie 2023, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu și directorul CNAIR, Cristian Pistol.

„Asocierea de constructori și proiectanți români PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA a fost desemnată câștigătoare pentru realizarea secțiunii de autostradă Chiribiș-Biharia (Autostrada Transilvania). Contractul în valoare de 785,21 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, Asocierea va avea la dispoziție 24 luni ( din care 6 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de executie a lucrărilor) pentru finalizarea celor 28,55 de km ai acestei secțiuni de autostradă”, a transmis pe 8 iunie 2023, Cristian Pistol, directorul general CNAIR.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Licitația de 877 milioane lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28 km a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. Ofertele au fost depuse de constructori din România, Austria, Ungaria și Turcia. Durata contractului este de 24 de luni din care 6 luni proiectare și 18 execuție.

Contestația PRECON depusă la CNSC împotriva CNAIR pe lotul Chiribiș-Biharia :

Ce spunea Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu pe 24 noiembrie 2023 :

,,Am avut o discuție cu domnul director, patron nici nu știu ce, de la compania care a câștigat (n.r Precon), domnul Rus, împreună cu domnul Pistol, și acolo e o întreagă istorie, semnări patriotice înainte de campania electorală (mandatul Lucian Bode). Eu cred că vom ajunge la un numitor comun astfel încât să fie semnat contractul. Sunt diverse litigii care vin din urmă. CNAIR a transmis companiei care a câștigat care sunt limitele (n.r condițiile) compania urmând să-și facă o analiză internă. Noi nu puteam să ieșim din cadrul legal al licitației. Am transmis aceste lucruri companiei urmând ca ei să ia deciziile potrivite. Cât de repede cu atât mai bine. ” -Sorin Grindeanu. Ministrul de resort nu a precizat dacă așteaptă decizia până la sfârșitul anului și a mai anunțat că singurul lot din Autostrada Transilvania fără contract rămâne Lotul cu tunelul Meseș (Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău), dar a omis să precizeze că, fără viaductele de la Nădășelu și Topa Mică de pe lotul UMB Nădășelu-Zimbor cei 30 de kilometri care ar putea fi terminați în decembrie 2024 riscă să rămână muzeu.

Ce a spus șeful CNAIR, Cristian Pistol :

La rândul său, șeful CNAIR, Cristian Pistol a menționat că și acest contract este prevăzută clauza suspensivă. ,,În funcție de ce va decide firma de construcții, noi putem să semnăm contractul, evident cu clauză suspensivă pentru că, în documentația de atribuire a fost prevăzut acest lucru.”

„Asocierea de constructori și proiectanți români PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA a fost desemnată câștigătoare pentru realizarea secțiunii de autostradă Chiribiș-Biharia (Autostrada Transilvania). Contractul în valoare de 785,21 milioane de lei (fără TVA) este finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile (…). De la momentul semnării contractului, Asocierea va avea la dispoziție 24 luni ( din care 6 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de executie a lucrărilor) pentru finalizarea celor 28,55 de km ai acestei secțiuni de autostradă”, a transmis pe 8 iunie 2023, Cristian Pistol, directorul general CNAIR.

Pe traseul Autostrăzii Transilvania, de la Cluj-Napoca la vama Borș II, CNAIR nu are contracte semnate pe două loturi cu o lungime de  70 kilometri: 41 kilometri între Poarta Sălajului – Nușfalău, desemnarea câștigătorului la începutul anului viitor respectiv lotul câștigat de Precon (29 km.) Încă 3 kilometri reprezintă lungimea viaductelor scoase din contractul cu UMB.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Mda… dacă Selina e în judecată cu statul atunci cum sa semnezi un alt contract… tu ca stat cum sa desemnezi un câștigător cu care ești în procese nerezolvate. Bătaie de joc. Nu ei ai nevoie sa meargă pe aceasta sosea…

  2. Lotul asta ar trebui dat pt Strabag, ei termina inainte de termen lucrarile, ex: Chetani – Campia Turzii.
    Lotul asta nu va fi gata nici pana 2028 daca ramane la Selina / Precon.

  3. ar trebui schimbata legislatia astfel incat companiile care sant in litigiu cu statul sa nu poata participa la licitatii chiar daca sant companii diferite daca sant detinute de acelasi actionar
    dar ai nostri sant mai interesati de pensiile lor speciale , iar romanii sant prea idiotii sa voteze altceva

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.