Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat vineri că a primit 12 oferte la contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 3 Lețcani – Iași de pe Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ofertele depuse:

  1. Ceigall India Limited (Ofertant unic)
  2. FCC Construccion S.A. (ofertant unic)
  3. WEBUILD SPA -Milano (Ofertant unic)
  4. Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. (Ofertant unic)
  5. Asocierea Construcții Erbașu (Lider)-Conest S.A- EKY-SAM-Frasinul
  6. Asocierea Danlin XXL (Lider) -Intertranscom Impex S.R.L.-Evropeiski-Patishta-Groma Hold Ltd.
  7. Asocierea ITINERA SPA (Lider)-Saipem S.P.A.-ICM S.P.A.
  8. Asocierea MAPA Insaat ve Tikaret Anonim Sirketi (Lider) -Gunal Insaat Ticaret Sanayi Anonim Sirketi
  9. Asocierea MAKIMSAN Asfalt Taahhut Inșaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Lider) -Veta Global S.R.L.
  10. Asocierea Concelex (Lider)-X-WAY Infrastructure
  11. Asociere Biskon Yapi-Anonim Sirketi (Lider)-Straco Holding-MIS Grup-Ilgaz Construction
  12. Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanay A.S. (Lider)-Fernas Insaat Anonim-Sirketi -Ozkar Insaat Sanayi ve Ticaret-Anonim Șirketi.

Evaluarea tehnică și financiară urmează să se încheie la sfârșitul lunii februarie 2026.

Contractul pentru tronsonul 3 Lețcani (DN28)– DN24 (Iași) are o valoare estimată de 5,29 miliarde lei și o durată de realizare este de 46 de luni, din care 10 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție lucrări.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Caracteristici tehnice:

Tronsonul 3 Lețcani – Iași are o lungime de 17,7 kilometri și include:

  • 18 poduri și pasaje;
  • 6 tunele și un centru de monitorizare tunel;
  • 2 noduri (nod rutier la intersecția cu DJ 282 și nod rutier intersecție cu DN 24).

Recent, o companie din India, Ceigall India Limited, a depus o contestație pentru lotul Lețcani – Iași/DN24, însă aceasta a fost respinsă. Firma a contestat decizia Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), care i-a transmis că nu poate participa la licitație din cauza lipsei unor acorduri bilaterale între România și India. Reprezentanții companiei indiene au invocat însă alte decizii ale Uniunii Europene și un precedent din 2023 care le-ar permite să participe. Compania Ceigall India Limited a solicitat suspendarea „cu titlu de urgență” a licitației, anularea parțială a răspunsului CNIR și prelungirea termenului limită de depunere a ofertelor pentru o perioadă rezonabilă după emiterea unui nou răspuns favorabil.

În context, procedurile pentru celelalte două loturi ieșene ale autostrăzii A8, Iași/DN24 – Golăiești și Golăiești – Prut, sunt suspendate în urma unor decizii în instanță care au dat dreptate contestatarilor, în special vizând criterii de evaluare a ofertelor.

Pentru cele două loturi de la Moțca la Lețcani, termenul de evaluare a fost amânat până în toamna anului viitor, cu posibilă finanțare prin mecanismul european Security Action for Europe (SAFE), decizia finală urmând să fie luată la Bruxelles în noiembrie.

Cele două licitații ar putea fi chiar anulate, pentru a trece la finanțarea prin SAFE, după cum scria recent Apix. Unul dintre motivele care ar putea duce la o astfel de soluție este de natură tehnică: sistemul electronic de achiziții publice (SEAP) nu are facilități pentru a face unele modificări în documentația de atribuire.

O anulare a licitațiilor nu înseamnă renunțarea la construirea celor două tronsoane. Din contră, dacă va fi adoptată o astfel de decizie, procedurile vor fi reluate astfel încât să poată fi respectate cerințele programului SAFE, program european de finanțare prin intermediul căruia ar urma să fie asigurate fondurile necesare construirii celor două tronsoane.