CNAIR lansează în consultare publică alternativele de traseu pentru drumul de legătură între Autostrada Unirii (A8), Aeroportul Internațional Iași și viitorul Spital Regional Iași. Consultarea publică este valabilă doar o săptămână, până joi, 7 septembrie. Tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni (93 km) care va avea 55 de poduri/pasaje, 2 tuneluri și 9 noduri rutiere este în etapa finală a studiilor geotehnice, estimările arătând că proiectul tehnic poate fi livrat de-abia în 2024, cu mare întârziere cauzată, în principal de dificultățile și constrângerile în alegerea traseului.
„CNAIR lansează procesul de consultare publică cu privire la alternativele de traseu propuse pentru realizarea drumului de legătură care va asigura conexiunea între Autostrada A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni și Aeroportul Internațional Iași/Spitalul Regional Iași ! Procesul de consultare a persoanelor interesate se va încheia în data de 07.09.2023, ora 00:00. Prin completarea chestionarului disponibil prin accesarea link-ului de mai jos, persoanele interesate își pot exprima opiniile cu privire la alternativele de traseu propuse sau pot face noi propuneri. Link chestionar”, arată Compania de Drumuri.
Variante de traseu pentru drumul de legătură între A8 și Aeroportul Internațional Iași/Spital Regional de Urgență:
În iulie, autoritățile locale și asociațiile civice au transmis Ministerului Transporturilor/ CNAIR mai multe variante pentru a asigura legătura celor două obiective la A8, cel mai important proiect de infrastructură din regiune. Noul scenariu de lucru vine în contextul nemultumirilor pe care și Camera de Comerț și Industrie Iași le-a arătat după eliminarea bretelei dedicate din A8 către Iași și Aeroport (detalii aici).Chiar legătura rapidă nu va fi cu bretea dedicată din A8, Compania de Drumuri și CJ Iași ar putea asigura conexiunea prin DN 24 (Drum European E 53 spre vama Sculeni), șosea care ar urma să fie modernizată prin realizarea unui acostament lărgit sau varianta de profil 2×2 (n.r acostamentul lărgit nu prezintă siguranță fără parapete sau sistem 2+1).