CNAIR nu a desemnat constructorul podului peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii (A8), „până la sfârșitul lunii mai”, așa cum promitea, la Ungheni, în Republica Moldova, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Pe 17 mai, la Ungheni, în Republica Moldova, cu ocazia comisiei mixte România – Republica Moldova dedicată primului pod peste Prut construit la 4 benzi, secretarul de stat Scrioșteanu (răspunde de secrtorul rutier) dădea asigurări că, până la sfârșitul lunii mai, CNAIR va anunța câștigătorul contractului, iar în iunie, contractul va fi și semnat, calendar pe care Economedia l-a considerat optimist pentru că nu a luat în calcul posibilitatea unor contestații. Iată că, desemnarea câștigătorului încă nu s-a făcut, iar în SEAP, termenul pe care l-a stabilit CNAIR a rămas 7 iunie.
Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, despre Podul peste Prut de la Ungheni (17 mai 2024):
NOTĂ: Sublinierea aparține Economedia
La contractul pentru Podul Ungheni au fost depuse trei oferte depuse de la constructori din România, Republica Moldova și Ucraina:
Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:
– 261,20 m lungime pod nou peste Prut
– 2 benzi pe sens + trotuare
– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
– 8 m lățime parte carosabilă
– 1 km lungime traseu
– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.”