Autostrada Unirii A8: Proiectantul a finalizat şi a depus la CNAIR Studiul de Fezabilitate pentru cel mai dificil tronson, Târgu Mureş – Târgu Neamţ (211 km)

Constructie autostrada

Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ de pe Autostrada Unirii a fost finalizat şi depus la Compania de Drumuri, a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu.

Studiul de Fezabilitate pentru acest segment de autostradă cu o lungime de 211 kilometri (n.r. cel mai dificil pentru că include şi zona de munte) a fost depus la Compania de Drumuri împreună cu Memoriul pentru obţinerea Acordului de Mediu iar documentaţia tehnică continuă cu etapa de proiectare, a explicat Covăsnianu.

„Sectorul montan (Tg. Mureş-Ditrău-Tg. Neamţ): Ieri, 16.04.2021, proiectantul general al celor 211 km dintre Tg. Mures-Tg. Neamt (sectorul montan) a depus la CNAIR Studiul de Fezabilitate (SF) şi Memoriul de prezentare pentru procedura de obţinere a Acordului de Mediu (AM). Cu aceşti paşi concreţi sectorul montan din autostrada A8 avansează în etapele de analiză şi avizare mai complexe”, a precizat, într-o postare pe pagina sa de Facebook, secretarul de stat Covăsnianu.

Potrivit CNAIR, întreaga documentaţie tehnică pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ este realizată într-un procent de 52 % iar proiectantul spaniol are termen limită 7 august să o finalizeze. Nu este însă foarte clar cum s-a finalizat Studiul de Fezabilitate pe sectorul montan, din moment ce, studiile geotehnice sunt mult întârziate, proiectantul având mai puţine utilaje de forat decât s-a angajat.

Săptămâna viitoare se emite ordinul pentru proiectare completă pe tronsonul Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni

În privinţa tronsonului Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni (100 km.) pentru care contractul de proiectare completă a fost semnat pe 8 aprilie, ordinul pentru începerea lucrărilor ( Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic) va fi emis săptămâna viitoare, marţi pe 20 aprilie a spus secretarul de stat. Proiectarea completă va dura 25 de luni, potrivit caietului de sarcini.

Pentru Podul peste Prut de la Ungheni ( un kilometru lungime) unde proiectarea a ajuns la 80 % şi va fi terminată anul acesta, Covăsnianu a anunţat deblocarea procedurilor administrative şi contractuale pentru obţinerea Acordului de Mediu, fiind nevoie de o derogare de la legislaţia privind regimul ariilor protejate dar şi un acord bilateral cu Republica Moldova necesar obţinerii Acordului de Mediu.

Săptămâna trecută, mai multe asociaţii civice din Moldova au organizat un miting pentru susţinerea autostrăzilor A 7 şi A 8 şi au solicitat ca trei segmente din A8 (n.r. tronsoane unde documentaţia este mai avansată) să fie incluse la finanţare prin PNRR. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a confirmat, într-un interviu pentru ECONOMEDIA, că Autostrada A 7 Ploieşti- Buzău – Paşcani şi ,,capetele” Autostrăzii Unirii (n.r. Târgu Mureş – Miercurea Nirajului şi Târgu Neamţ –Moţca) vor rămâne la finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

 

Ministerul Transporturilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.