Autostrada Unirii: CNAIR anunță câștigătorul licitației pentru lotul din PNRR Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătura la A3 Transilvania / Opt constructori în cursa pentru contractul de aproape 3 miliarde de lei

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

CNAIR urmează să anunțe câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția lotului Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (lotul I), un contract finanțat din PNRR care a primit opt oferte de la constructori din Austria, Italia, Ungaria și Turcia, dar nu și de la UMB, așa cum a fost pentru lotul III, Leghin – Târgu Neamț. Lotul I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului de pe A8 – Autostrada Unirii și Lotul 3 de pe Autostrada Moldovei A7 Ploiești – Pașcani sunt cele două loturi finanțate din PNRR care nu au constructori desemnați (n.r. pentru lotul 3 A7, CNAIR urmează să anunțe câștigătorul după reevaluarea ofertelor). Prin PNRR sunt finanțate 18 loturi de autostradă cu o lungime totală de 440 km.

Pentru lotul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului finanțat prin PNRR, CNAIR a deschis ofertele pe 27 aprilie, iar marți, 25 iulie, este termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului. Pentru lotul III, câștigat de UMB, CNAIR a finalizat evaluarea celor șase oferte pe 19 iulie, cu o zi întârziere față de termen, 18 iulie (deschiderea ofertelor a fost pe 19 aprilie). Contractul pentru lotul I al Autostrăzii A8 are o valoare de aproximativ 3 miliarde lei, iar durata de realizare este de 30 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție.

Din cele opt oferte, cinci sunt de la constructori din Turcia:

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Au fost depuse opt oferte pentru proiectarea și execuția Secțiunii I a A 8 (Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătură la A3)

1. Asocierea Duna Group International Kft (lider de asociere) – A-Hid Zrt. – Ing Service SRL – Duna Construcții RO SRL (Ungaria – România);

2. Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS (Turcia);

3. Mapa Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);

4. Nurol Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);

5. Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider de asociere) – Bog’Art SRL (Turcia – România);

6. Strabag SRL (Austria);

7. Tekfen İnşaat Ve Tesisat AŞ (Turcia);

8. Webuild SPA – Milano (Italia).

Câștigătorul contractului va avea la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru construcția celor 24,4 de km. ai acestei secțiuni.

Contractul finanțat din PNRR are o valoare estimată de aproximativ 2,9 miliarde de lei, fără TVA”, a afirmat Cristian Pistol.

Secțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului are o lungime de 24,4 km (2,4 km drumuri de legătură), valoarea din SEAP este cuprinsă între 2,9 și 3,4 miliarde lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 luni execuție.

Calendarul propus pentru loturile Autostrăzii Unirii finanțate din PNRR:

Pe lângă „capetele” din PNRR, avansează și documentația sectorului de munte, Miercurea Nirajului – Leghin (160 km). Graficul pe care l-a prezentat directorul CNIR, Cătălin Urtoi, arată că licitația pentru proiectare și execuție ar putea fi lansată la sfârșitul anului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nici turcii nici italienii nu vor face treabă.
    Incercati cu poziția 6!
    Daca vreti autostrada asta fara șpagă!🤓

  2. si Strabag se chinuie de 100 de ani sa faca cativa kilometri intre campia turzii si chetani . in fiecare zi apar stiri cu contracte , licitatii , planuri , firme dar de finalizat finalizeaza cate un capat de autostrada si ala pe la dracu in praznic fara legatura cu celelalte capete de autostrazi

    • Se “chinuie” de câteva luni și vor să o dea gata până la sfârșitul anului î,n condițiile în care termenul limită e 2024.

      Strabag nu a lucrat în trecut la lotul Chețani – Câmpia Turzii. Au început abia în februarie, împreună cu Geiger, și deja au dus proiectul la peste 50%.

      Lotul ăsta a fost lăsat în paragină de către constructorul precedent – Straco Group , așa că dacă ai vreo plângere, caută -i pe frații Horpos să te lămurească mai bine, asta dacă nu ești neam cu ei și atunci bagi rahatul sub preș aruncând vina pe alții.

    • Cred ca vorbesti din imaginatie ca in realitate Strabag se misca extraordinar de bine pe acel lot, pe care il “pastoreste” de putin timp.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.