CNAIR urmează să anunțe câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția lotului Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (lotul I), un contract finanțat din PNRR care a primit opt oferte de la constructori din Austria, Italia, Ungaria și Turcia, dar nu și de la UMB, așa cum a fost pentru lotul III, Leghin – Târgu Neamț. Lotul I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului de pe A8 – Autostrada Unirii și Lotul 3 de pe Autostrada Moldovei A7 Ploiești – Pașcani sunt cele două loturi finanțate din PNRR care nu au constructori desemnați (n.r. pentru lotul 3 A7, CNAIR urmează să anunțe câștigătorul după reevaluarea ofertelor). Prin PNRR sunt finanțate 18 loturi de autostradă cu o lungime totală de 440 km.
Pentru lotul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului finanțat prin PNRR, CNAIR a deschis ofertele pe 27 aprilie, iar marți, 25 iulie, este termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului. Pentru lotul III, câștigat de UMB, CNAIR a finalizat evaluarea celor șase oferte pe 19 iulie, cu o zi întârziere față de termen, 18 iulie (deschiderea ofertelor a fost pe 19 aprilie). Contractul pentru lotul I al Autostrăzii A8 are o valoare de aproximativ 3 miliarde lei, iar durata de realizare este de 30 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție.
Din cele opt oferte, cinci sunt de la constructori din Turcia:
„Au fost depuse opt oferte pentru proiectarea și execuția Secțiunii I a A 8 (Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătură la A3)
1. Asocierea Duna Group International Kft (lider de asociere) – A-Hid Zrt. – Ing Service SRL – Duna Construcții RO SRL (Ungaria – România);
2. Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS (Turcia);
3. Mapa Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);
4. Nurol Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);
5. Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider de asociere) – Bog’Art SRL (Turcia – România);
6. Strabag SRL (Austria);
7. Tekfen İnşaat Ve Tesisat AŞ (Turcia);
8. Webuild SPA – Milano (Italia).
Câștigătorul contractului va avea la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru construcția celor 24,4 de km. ai acestei secțiuni.
Contractul finanțat din PNRR are o valoare estimată de aproximativ 2,9 miliarde de lei, fără TVA”, a afirmat Cristian Pistol.
Secțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului are o lungime de 24,4 km (2,4 km drumuri de legătură), valoarea din SEAP este cuprinsă între 2,9 și 3,4 miliarde lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 luni execuție.
Calendarul propus pentru loturile Autostrăzii Unirii finanțate din PNRR: