BCR și Vodafone lansează unitatea mobilă „Bună ziua, schimbare!”, pentru a facilita accesul la servicii financiare și tehnologie în mediul rural

Mihnea Ratte www.instagram.com/mihnearatte/

Banca Comercială Română (BCR) și Vodafone au lansat împreună unitatea mobilă „Bună ziua, schimbare!”, un proiect prin care cele două companii își propun să faciliteze accesul la servicii și produse bancare, de telecomunicații și tehnologii inovatoare, precum și la ateliere de educație financiară și digitală.

Inițiativa se desfășoară sub forma unei caravane și vizează prezența în localități rurale din România a unui punct mobil de lucru BCR și Vodafone prin intermediul unui camion modular.

Proiectul va fi lansat la nivel național și se întinde pe tot parcursul unui an întreg, iar prima locație unde caravana a ajuns deja este în comuna Băleni, județul Dâmbovița. Unitatea mobilă „Bună ziua, schimbare!” își propune să circule prin mai multe localități rurale din România, urmând să staționeze în fiecare câte o săptămână sau două, în funcție de specificul local. Caravana va fi prezentă în comună din 12 octombrie până pe 21 octombrie, de luni până vineri, de la orele 11:00-17:00. 

Reprezentanții celor două companii spun că dorința lor este de a extinde proiectul și de a ajunge în cât mai multe localități din România, unde românii au nevoie de soluții digitale. Nedim Baytorun, Consumer Business Unit Director Vodafone România spune că unitatea mobilă ar putea ajunge în mai multe localități din mediul rural, în funcție de rezultatele proiectului. Motivul pentru care a fost ales prima dată Băleni este faptul că mulți clienți sunt din această comună și mai ales din județul Dâmbovița, precum și deschiderea primarului de a desfășura un astfel de parteneriat. 

„Ambiția noastră este să atragem cât mai mulți clienți în aplicație, ceea ce este mai dificil în mediul rural pentru că avem mai multe locații fizice în zonele urbane. Strategia cheie a proiectului este de a aduce cu adevărat în mediul rural această digitalizare și transformare”, spune Nedim Baytorun, Consumer Business Unit Director Vodafone România.

Cei care vor trece pragul caravanei vor primi asistență din partea consultanților BCR și Vodafone privind modul în care pot folosi tehnologia cu ajutorul mobilelor inteligente, precum și aplicația Vodafone. De asemenea, pe parcursul celor două săptămâni, consultanții vor organiza și cursuri de educație financiară și de tehnologie pentru locuitorii din Băleni. 

Unitatea va fi deservită de câte doi experți, unul financiar-bancar și unul specializat în telecomunicații și tehnologie. La biroul bancar din cadrul unității mobile se vor putea efectua digital, asistat de consilieri, următoarele operațiuni:

  • Deschideri de cont curent și carduri de debit
  • Deschideri de depozite și conturi de economii
  • Solicitări de carduri de credit
  • Acces la digital banking 
  • Solicitări pentru credite de consum, precum și refinanțări și restructurări
  • Asigurări de venituri, de șomaj și de incapacitate de muncă
  • Asigurări de protecție a bunurilor personale, PAD și facultativă de locuință
  • Asigurări de călătorie 
  • Consiliere și asistență pentru gama extinsă de servicii bancare, inclusiv pentru finanțare în mediul rural prin BCR Social Finance și leasing prin BCR Leasing.

De asemenea, camionul modular este dotat cu două echipamente bancare (ATM și APT), care vor putea oferi următoarele operațiuni:

  • Eliberare lei sau euro, în numerar
  • Depunere numerar în calitate de persoană fizică – în conturile curente, conturile de rambusare credit, conturile de economii sau în conturile altor persoane 
  • Plata numerar a facturilor curente către furnizori 
  • Reîncarcare cartele Vodafone
  • Eliberare mini extras
  • Interogare sold
  • Schimbare PIN

În ceea ce privește zona de tehnologie și telecomunicații clienții vor putea accesa ofertele de abonamente de servicii fixe (internet și televiziune) și pe cea de servicii mobile, vor putea testa și achiziționa dispozitivele disponibile pe platforma comercială Easytech (televizoare, trotinete, purificatoare de aer, aspiratoare robot, etc.), dar își vor putea plăti și factura și reîncărca în aplicația My Vodafone sau la ATM-ul BCR cartela Vodafone. 

În plus, unitatea mobilă va găzdui, în fiecare zi, cursuri de educație financiară, precum și ateliere despre folosirea aplicațiilor mobile și despre navigarea în siguranță pe internet. De asemenea, vor fi prezenți și experți care le vor explica oamenilor cum pot accesa finanțări prin fondurile europene pentru producție și echipamente agricole.  

În ceea ce privește investiția, reprezentanții BCR spun că se ajunge la 50.000 euro, în care nu este inclus și costul camionului. 

„Este o investiție destul de mare pentru că o agenție mobilă în general necesită mai multe costuri decât o agenție fixă. Din perspectiva transportului, a prezenței oamenilor, a modelului în care noi încercăm să facem educație locală și practic avem 2 costuri: investiția efectivă în această agenție, dar și cele de personal și respectiv cele de transport. Eu aș face un cumul de investiții, peste 50.000 euro cu toate eforturile din spate. Avem echipamentele care sunt o investiție și managementul din punct de vedere tehnic și operațional. Doar investiția în camion este extrem de mare, de ordinul sutelor de mii de euro”, spune Dana Dima, Vicepreședinte Retail și Private Banking BCR.

Momentan nu există un traseu exact, reprezentanții celor două companii spunând că vor analiza viitoarele rute în funcție de interes. În principiu, caravana se va plimba până la sfârșitul anului în localități din Prahova și Dâmbovița. În perioada de iarnă, decembrie 2022- martie 2023, caravana nu va fi funcțională.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *