Bilet unic la CFR: Operatorul Astra Trans Carpatic, în aplicația online pentru un singur bilet la transportul cu trenul

tren cfr calatori

Operatorul feroviar privat Astra Trans Carpatic a fost inclus marți, 14 noiembrie, în aplicația informatică „Ghișeu unic” a Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), platformă online care permite cumpărarea unui singur bilet pentru o călătorie cu trenul pe care o asigură mai mulți operatori. Aplicația pentru biletul unic feroviar a fost lansată în iunie 2023, iar în prima etapă doar cu CFR Călători și Transferoviar după cum Economedia a scris aici.

Biletele pot fi achiziționate de pe site-ul bilete.infofer.ro, iar în următoarea perioadă vor fi incluși și ceilalți trei operatori feroviari privați.

„Integrarea platformei Astra Trans Carpatic la soluția informatică Ghișeul Unic ARF.  Sistemul de vânzare integrat de bilete tren al ARF funcționează începând de astăzi și cu trenurile Astra Trans Carpatic SRL. Astfel, se pot cumpăra prin aceeași interfață (bilete.infofer.ro) legitimațiile de călătorie pentru rutele care au în deservire trenurile de CFR Călători, Transferoviar Călători și Astra Trans Carpatic. Trenurile celorlalți trei operatori vor fi disponibile în perioada următoare, în condițiile finalizării progamării interfețelor dintre sistemul Informaticii Feroviare cu cele proprietare ale operatorilor. Printre avantajele sistemului Ghișeu Unic – Vânzare Online, amintim: vânzarea biletelor online pentru trenurile tuturor OTF-C, integrarea și interconectarea sistemelor informatice ale OTF-C existente, funcționarea în paralel cu actualele sisteme de vânzare online ale OTF-C”, a transmis pe pagina de Facebook Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Astfel, prin utilizarea platformei online se pot achiziționa titluri de călătorie integrate, în conformitate cu actele normative în vigoare la călătoria pe calea ferată, numai pentru următoarele categorii de călători, și anume:

– adult: orice persoană (indiferent de vârstă) care plătește tariful integral de călătorie;

– copil: se consideră copiii până cel mult la împlinirea vârstei de 10 ani, la data călătoriei, inclusiv cei până în 5 ani pentru care se solicită loc separate;

– elev: tinerii care urmează o formă de învățământ obligatoriu, (gimnazial, profesional/liceal, postliceal) la o unitate de învătământ acreditată/autorizată din România;

– student: se consideră studenții români/străini înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență în instituțiile de învățământ superior acreditate din România cu vârsta maximă de 26 ani.

De asemenea, se pot achiziționa titluri de călătorie integrate numai:

a) pentru categoriile de călători menționați mai sus pentru o călătorie simplă (pe un singur sens);

b) la trenurile care circulă în trafic intern pentru care este disponibilă funcționalitatea de cumpărare;

c) pentru un număr maxim de călători pe tranzacție, în funcție de tipul de vagon, astfel:

✅6 locuri la vagoanele de clasă – loc pe scaun (clasa I-a, clasa a II-a);

✅6 locuri la vagoanele cușetă cu 6 paturi în cabină;

✅4 locuri la vagoanele cușetă cu 4 paturi în cabină;

✅2 locuri la vagoanele de dormit cu 2 paturi în cabină și la vagoanele de dormit în regim “Single” (singur in cabină);

✅3 locuri la vagoanele de dormit cu 3 paturi în cabină.

d) dacă la fiecare tren din ruta selectată, se solicită pentru toți călătorii din tranzacție, același tip de vagon.

e) dacă se solicită loc separat pentru fiecare călător, la trenurile cu regim de rezervare. În aceste condiții, având în vedere că o platformă online implică într-o măsură semnificativă relația și interacțiunea cu utilizatorii, vă rugăm să sesizați – în mod constructiv – orice disfuncție constatată la operațiunile de emitere și decontare a titlurilor de călătorie integrate, la adresa de e-mail: office@arf.gov.ro. Facem cuvenita precizare că platforma online Ghișeul unic se află în continuă dezvoltare (modificări, adaptări sau upgradări), drept pentru apelăm la clemența dumneavoastră, astfel încât această soluție informatică să funcționeze și să își atingă scopurile pentru care ea a fost concepută, respectiv: vânzarea de bilete la orice tren, indiferent de operatorul de transport de călători public feroviar care îl operează, rezervarea locurilor la trenurile oricărui operator de transport de călători feroviar.

„De la Bârlad la Zărneşti nu poţi să mai mergi astăzi doar cu CFR Călători. Ai cel puţin doi operatori: CFR Călători şi Regio Călători. În unele situaţii poţi să mai şi un al treilea, Transferoviar – şi exemplele acestea pot să continue. Ca să mergi la Târnăveni, de asemenea, nu poţi să mergi doar cu CFR Călători sau doar cu Regio Călători care deserveşte Blaj-Târnăveni și atunci este problemă astăzi să ştii cu ce operator sau ce operator este pe linia respectivă, să te duci pe site-ul lui, da este o chestie care este total anapoda. Și dacă mergem cu avionul mergem la agenție sau pe site-uri care agreghează informația. Acest lucru îl finalizăm în aceste zile, cu colegii noştri de la Informatică Feroviară – şi îl vom lansa în faza de test luna aceasta şi de luna viitoare (n.r martie) va fi sigur funcţional – să poţi să cumperi un bilet pentru mai mulţi operatori sau pentru unul singur, în funcţie de ce ofertă ai pe ruta respectivă”, afirma în primăvară, președintele ARF, Ștefan Roșeanu.

Comentarii

  1. Studentii, prin lege sunt acum pana 30 ani, iar elevii, gresit mentionat,, tinerii” nu au varsta limita, pot circula persoane si de 60 ani, un exemplu varsta, daca au carnet de elev intr-o forma de invaramant,liceal,postliceal…..

  2. Ce pers,din familia unui angajat CFR călători,,pot beneficia de legitimație de călătorie?sau bilete gratuite CFR?ex,(concubina,,iubita,)și dacă pot beneficia de aceleași gratuități precum angajatul CFR călători,,??

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *