Blocaj major pe Autostrada Transilvania: Licitația pentru viaductele scoase din contractul cu UMB, contestată de Ictas și la CAB / CNAIR a suspendat licitația din nou

Autostrada Viaduct Nădășelu UMB Transilvania octombrie 2023

Blocaj major pe Autostrada Transilvania după ce turcii de la Ictas au contestat și la Curtea de Apel București licitația pentru viaductele scoase din contractul cu UMB pe lotul Nădășelu – Zimbor (30 km). Contestația la CAB a fost înregistrată vineri, 24 noiembrie, iar CNAIR a suspendat licitația luni, 27 noiembrie, exact în ziua depunerii ofertelor potrivit infomațiilor Economedia.

Astfel, depunerea ofertelor se amână până după pronunțarea Curții de Apel București.

Este a doua suspendare a licitației de 1,3 miliarde lei pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică, prima fiind după contestația Ictas de la CNSC (respinsă). Deocamdată CAB nu a prevăzut un termen pentru contestația Ictas.

„Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009 – km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, arată contractul din SEAP.

Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).

Constructorii au cerut CNAIR mai multe date tehnice despre execuția viaductelor, studii geotehnice și studii pentru relocarea de utilități, iar printre răspunsurile CNAIR se regăsesc explicațiile despre renunțarea la soluția inițială de tunel tip cut&cover, dar și date despre alunecările de teren: 38 metri adâncime la Topa Mică. Din explicațiile tehnice pe care le-a consultat Economedia rezultă că, pe lângă expertiza tehnică din februarie 2022 care a propus varianta tunelului cut&cover, complementul de expertiză din decembrie 2022 a mers pe varianta unui viaduct de 2000 metri.

Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania ar putea fi terminat în primăvara anului 2025, dar în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (3,2 km) riscă să devină „cea mai frumoasă autostradă-muzeu”, avertizează Asociația Pro Infrastructură. Dacă anul trecut lotul de 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor era cea mai avansată autostradă din PNRR și chiar se discuta despre o posibilă inaugurare în decembrie 2023 (n.r. UMB nu avea contracte pe aproape 500 km), acum proiectul riscă să iasă din calendarul PNRR”, potrivit API.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *