Instagram testează în secret de luni de zile o aplicație pe bază de text similară cu Twitter cu celebrități și influenceri și se pregătește să o lanseze încă din iunie, a relatat vineri Bloomberg, în condițiile în care unele persoane caută să părăsească Twitter din cauza schimbărilor făcute sub conducerea lui Elon Musk.
Aplicația va fi separată de Instagram – care este deținută de Meta -, deși utilizatorii vor putea să își conecteze conturile și să urmărească toate persoanele pe care le urmăresc pe Instagram în noua aplicație cu un singur clic, potrivit unei capturi de ecran postate de Lia Haberman, profesor de marketing social la UCLA, notează Forbes.
Aplicația ar putea fi în cele din urmă compatibilă cu altele care încearcă să atragă foștii utilizatori de Twitter, precum Mastodon, după cum arată captura de ecran a lui Haberman, care spune că utilizatorii de pe Mastodon vor putea “în curând” să urmărească și să interacționeze cu postările de pe noua platformă Meta fără a fi nevoie să creeze un cont nou.
Haberman a spus că utilizatorii vor putea posta până la 500 de caractere de text, alături de imagini și fotografii.
Meta testează în secret noua aplicație cu celebrități și influenceri de luni de zile, au declarat pentru Bloomberg persoane familiare cu proiectul.
În luna martie, Money Control a raportat pentru prima dată că Meta analizează posibilitatea de a crea o rețea socială pentru a concura cu Twitter.
La scurt timp după aceea, oficialii Meta au declarat pentru Platformer că “există o oportunitate pentru un spațiu separat în care creatorii și personalitățile publice pot împărtăși actualizări în timp util despre interesele lor”.
Mulți utilizatori au căutat o alternativă la Twitter de când miliardarul Elon Musk a preluat conducerea în octombrie 2022 și a început să aducă rapid modificări platformei, care au mers până la taxarea oamenilor pentru a fi verificați și a avea acces la funcții precum un buton de editare.
Mastodon s-a lansat la scurt timp după ce Musk a cumpărat Twitter, oferind o platformă similară, dar fără “algoritmi sau reclame care să vă facă să vă pierdeți timpul”. Dar această platformă nu este foarte atractivă. Wired a relatat că numărul de utilizatori activi ai Mastodon a scăzut la 1,4 milioane la sfârșitul lunii ianuarie – în scădere cu peste un milion – de când oamenii au descoperit-o în noiembrie 2022.
Un studiu recent realizat de Pew Research Center a constatat că, deși oamenii continuă să intre pe Twitter, cei mai activi utilizatori de Twitter postează cu aproximativ 25% mai puțin după ce platforma a fost cumpărată de Musk.
De asemenea, studiul a constatat că șase din 10 americani care au folosit Twitter în ultimul an au declarat că au luat o pauză de la platformă, iar 25% dintre respondenți au declarat că este puțin probabil să mai fie pe platformă peste un an de acum încolo
Instagram pregătește un concurent al Twitter pentru lansarea din vară – Bloomberg News