Bosch se extinde pe piața de software pentru mașini și vrea o creștere de două cifre

Bosch

Grupul Bosch își extinde activitatea pe piața de software pentru autovehicule, plănuind o creștere cu rate de două cifre, conform unui comunicat transmis de companie.

Compania deja echipează autovehicule din întreaga lume cu peste 200 de milioane de unități de control care funcționează cu propriul software, în fiecare an. Compania preconizează că piața de software pentru domeniul auto va atinge un volum de aproximativ 200 miliarde de euro până în 2030. „Bosch se va bucura de o creștere de două cifre pe această piață,” a declarat Dr. Markus Heyn, noul președinte al sectorului de activitate Soluții de mobilitate și membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH. „Aici vom beneficia din plin de transformarea autovehiculelor într-un nod de internet.”

Portofoliul companiei de programe software pentru autovehicule independente de aplicații va fi compilat în filiala ETAS, la mijlocul anului 2022. ETAS va oferi programe software de bază pentru autovehicule, middleware, servicii cloud și instrumente de dezvoltare pentru aplicații universale. În plus, noua divizie Bosch pentru Soluții Informatice Integrate va crea programe software pentru autovehicule specifice aplicațiilor cu echipamente hardware speciale pentru funcții precum asistența la condus și conducerea automatizată. În acest domeniu, Bosch a încheiat un parteneriat cuprinzător cu Cariad, filiala Volkswagen pentru programe software, la finalul lunii ianuarie 2022. „Obiectivul nostru este accelerarea procesului de producție pentru sisteme de conducere automatizată parțial și total, pentru vehiculele folosite în viața de zi cu zi,” a afirmat Heyn. „Dorim să stabilim standarde pentru piață, de care să dispună și alți producători auto.”

Bosch are în vedere și potențialul de creștere suplimentară din domeniul electromobilității. La sfârșitul anului 2021, compania a demarat producția de semiconductori de putere din carbură de siliciu (SiC), care pot extinde autonomia autovehiculelor electrice cu până la 6 procente. Conform companiei de cercetare de piață Yole, piața de SiC în ansamblu va crește în medie cu 30 de procente pe an, atingând 2,5 miliarde de dolari în următorii trei ani.

Bosch a pătruns și în sectorul echipamentelor de fabrică pentru producția de acumulatori. Această afacere are potențial: conform companiei, piața globală de acumulatori crește cu până la 25 de procente în fiecare an. Alături de Volkswagen, Bosch dorește să pregătească procese de producție pentru celule de acumulatori pentru producția de serie. Hartung a afirmat: „Obiectivul nostru comun este ca un furnizor european să fie lider în materie de costuri și tehnologie pentru producția de serie în ceea ce privește tehnologia acumulatorilor.”

Compania continuă să investească sume mari în domenii de importanță strategică, inclusiv aproximativ 1 miliard de euro în microelectronică și electromobilitate, numai în acest an. În același timp, Bosch se concentrează din ce în ce mai mult asupra parteneriatelor, precum pactul recent anunțat cu Volkswagen în domeniul conducerii automatizate.

Conform președintelui Bosch, electrificarea deja aduce din ce în ce mai multe oportunități comerciale.

„Vânzările din domeniul electromobilității sunt la nivel de miliarde. Creștem cu o rată de două cifre și în cazul vânzărilor de pompe de căldură pentru uz casnic, iar sistemele de acționare electrice devin din ce în ce mai populare în domeniul tehnologiei industriale,” a afirmat Hartung.

Vânzările Grupului Bosch au crescut cu 10 procente, atingând 78,8 miliarde de euro, anul trecut, conform cifrelor preliminare. Acestea au depășit chiar și nivelul celor din 2019, anul anterior crizei.

După ajustarea pentru fluctuațiile cursului de schimb valutar, creșterea vânzărilor furnizorului de tehnologie și servicii a atins 11 procente. Câștigurile înainte de dobânzi și impozite (EBIT) din operațiuni au crescut cu mai mult de jumătate, atingând 3,2 miliarde de euro. Ca atare, marja operațională preconizată este de aproximativ 4 procente, prin comparație cu 2,8 procente din anul anterior.

„În 2021, compania noastră a avut performanțe mult mai mari decât ne-am așteptat. Am putut depăși propriile previziuni în ciuda nenumăratelor provocări, precum costurile suplimentare datorate blocajelor în aprovizionare și creșterii prețurilor la materiile prime”, a declarat Dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, în timpul prezentării rezultatelor financiare preliminare ale companiei.

La 31 decembrie 2021, Grupul Bosch număra aproximativ 401.300 de angajați la nivel mondial. Această creștere de aproximativ 6.700 a vizat în principal Asia Pacific și Europa; numărul angajaților din Germania a rămas stabil, la aproape 131.400. În activitățile de cercetare și dezvoltare, numărul angajaților a crescut cu puțin sub 4 procente, până la 76.300. Numărul dezvoltatorilor de software la nivel mondial era peste 38.000 – o creștere cu aproximativ 4.000 față de anul anterior.

Bosch se așteaptă ca, în 2022, economia globală să crească cu între 4 procente și 4,5 procente, față de aproximativ 5,5 procente în 2021. În ciuda progresului impresionant obținut cu ajutorul vaccinărilor în multe țări, compania se așteaptă ca pandemia de Covid-19 să afecteze puternic societatea și economia și în anul 2022. În plus, blocajele constante în aprovizionare și creșterea prețurilor la materiile prime, produsele primare și transporturi vor avea un impact puternic asupra economiei globale și vor afecta activitatea multor sectoare, în special în industria auto. Și creșterea pronunțată a inflației în multe sectoare și regiuni afectează perspectivele. Cu condiția ca mediul de afaceri să nu fie afectat în continuare, Grupul Bosch se așteaptă la o creștere a vânzărilor în 2022 și obținerea unei marje operaționale cel puțin egale cu cele din anul anterior.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *