Brașov: S-au terminat lucrările pentru noul pod de la Budila pe linia de tren Brașov – Întorsura Buzăului. Trenurile își reiau circulația după o întrerupere de patru ani

Podul Budila

Lucrările pentru refacerea podului de la Budila pe linia de tren Brașov – Întorsura Buzăului au fost finalizate, iar în perioada următoare încep testele de rezistență la podul nou peste Târlung, a anunțat marți seară, după o verificare pe podul feroviar, președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea. Pe Linia Brașov – Hărman – Întorsura Buzăului, linia pe care este construit tunelul Teliu (cel mai lung tunel din România, de 4.369 metri), trenurile nu mai circulă de 4 ani, după ce podul vechi de aproape 100 de ani a fost luat de ape.

Aproximativ 50.000 de persoane care locuiesc în zona Întorsura Buzăului vor beneficia, din nou, de transport feroviar, explică Veștea.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Reconstrucția podului feroviar din localitatea Budila a fost finalizată! Am efectuat o vizită la amplasamentul obiectivului de investiții „Reconstrucție pod și amenajare albie km 17+318 Hărman – Întorsura Buzăului”, alături de prefectul județului Brașov, Mihai Cătălin Văsii, primarul comunei Budila, Irimia Marșavela și Ioan Pintea, consilier la Regionala CFR Brașov. Am constatat, la fața locului, că lucrările de reconstrucție a podului din localitatea Budila sunt finalizate, urmând ca, în perioada imediat următoare, să înceapă testele necesare înainte de reluarea traficului feroviar. Acest pod peste râul Tărlung, de pe secția de cale ferată 403 Hărman – Întorsura Buzăului, s-a prăbușit în data de 30 iunie 2018, din cauza unei viituri. Regionala Brașov a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a derulat procedura de licitație pentru reconstrucția podului, iar contractul a fost semnat în data de 7 aprilie 2021. Conform proiectului tehnic, constructorul a realizat, pe linia Hărman – Întorsura Buzăului, la km 17+318, un pod nou de cale ferată simplă, cu o deschidere de 70 m și suprastructură metalică de tip grindă. Finalizarea lucrărilor de reconstrucție a acestui pod feroviar reprezintă o investiție esențială pentru cei aproape 50.000 de oameni, care locuiesc în zona Întorsurii Buzăului, mulți dintre aceștia fiind navetiști și care, de mult timp, au fost văduviți de o cale de transport feroviar către localitățile din județul Brașov”, a spus el.

Operatorul privat Regio Călători a transmis CFR Brașov intenția de a relua circulația cu 12 trenuri/zi, potrivit liderului PSD Covasna Bogdan Barbu.

„Operatorul de transport feroviar Regio Călători SRL Brașov a notificat acum câteva zile Sucursalei RCF Brașov intenția de a relua circulația feroviară pe ruta Brașov-Întorsura Buzăului și retur, cu un număr 12 trenuri/zi începând cu data la care vor fi îndeplinite toate condițiile necesare pentru redeschiderea circulației. Termenul estimat de finalizare transmis de către antreprenor prin ultima versiune a graficului de execuție actualizat este data de 16.08.2022”, spune Barbu.

Pe linia Brașov – Sighișoara (n.r. unde lucrează Aktor) se construiesc două tuneluri mai lungi decât cel de la Teliu: Ormeniș (dublă galerie 6,9 km) și Homorod (dublă galerie 5,2 km), iar pe Magistrala 100 Craiova – Timișoara, Ministerul Transporturilor a propus realizarea unui tunel la Balota (6 km).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: