Modernizarea liniei de tren Brașov – Sighișoara, în ritm de melc: Cele trei loturi au un avans de doar 10-14%, după doi ani cu lucrări/ România riscă să piardă, din nou, sute de milioane de euro, fonduri europene/ Ce probleme au constructorii

Braşov Sighişoara Sursa Foto : Coridor IV Facebook Ovidiu Stângaciu

Lucrările pentru modernizarea Magistralei de tren Brașov – Sighișoara avansează foarte greu, după doi ani de la deschiderea șantierelor stadiul fizic de execuție pe cele trei loturi fiind cuprins între 10 și 14%, potrivit unui răspuns al companiei CFR Infrastructură pentru Economedia.

Lucrările de modernizare pe linia de tren Brașov – Sighișoara costă aproape 6 miliarde lei, cuprind trei loturi și se desfășoară cu fonduri europene, finanțarea fiind asigurată prin Programul Connecting Europe Facility (CEF), termenul limită pentru decontarea lucrărilor fiind 2023.

România a pierdut deja peste 300 de milioane de euro, fonduri europene tocmai pentru că a întârziat foarte mult contractarea lucrărilor pe această secțiune a Magistralei M 300 și riscă să piardă în continuare bani dacă la nivelul Comisiei Europene nu se acceptă o fazare (transfer) a proiectelor pe un alt exercițiu financiar (POT) indiferent de stadiul fizic de execuție (fazarea proiectelor se acceptă dacă șantierul este la măcar 40% execuție).

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Pentru loturile Apața – Cața și Cața – Sighișoara, loturile de la „capetele” secțiunii, unde lucrează Asocierea Railworks (Alstom, Arcada Aktor) stadiul fizic de execuție este de 13,4% și termen de finalizare aprilie 2024, în timp ce pentru lotul de mijloc Apața – Cața (tot RailWorks), șantierul nici nu a ajuns la 10%, potrivit CFR Infrastructură.

„Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Rin-Dunăre, pentru circulaţie la viteze maxime de 160 Km/h; Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3. Caţa – Sighişoara”
– stadiu fizic lucrări: 13.40%;
– ordin de începere: 16.04.2020;
– data finalizare conform contract: aprilie 2024;
– valoare contract: 2,979 mil lei, fără TVA.

Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulația cu viteză maximă de 160 km/h, secțiunea Brașov – Sighișoara, subsectiunea 2. Apața – Cața
– stadiu fizic lucrări 9.8%;
– ordin de începere: 03.11.2020;
– data finalizare conform contract: noiembrie 2024;
– valoare contract lucrări: 2,723 mil lei, fără TVA.”, arată răspunsul CFR Infrastructură transmis la solicitarea Economedia.

Totodată compania CFR Infrastructură a transmis pentru Economedia că pe șantierele dintre Brașov și Sighișoara constructorii au nevoie de exproprieri suplimentare și sunt probleme din cauza creșterii prețurilor la materialele de construcții, respectiv de aprovizionare.

„Pe toate secțiunile sunt necesare exproprieri suplimentare, iar creșterea prețurilor materialelor (în special oțel-beton, ciment, carburanți etc) și a energiei vor avea impact asupra prețurilor ofertate de Antreprenor. De asemenea, conflictul din Ucraina are impact asupra aprovizionării de materiale și echipamente, precum și asupra transportului acestora (în special pentru cele ce traversează Marea Neagră)”, arată CFR Infrastructură.

Sursa Foto : Asociaţia Pro Infrastructură

Ministerul Transporturilor pregătește un ordin de ministru pentru ajustarea contractelor la calea ferată după modelul Ordonanței UMB de la Autostrăzi (detalii aici).

Cel mai greu lot feroviar dintre Brașov și Sighișoara, tronsonul Apața – Cața, acum în lungime de 43 km și 28 kilometri după finalizare, include execuția a două tuneluri, la Ormeniș și Homorod. Este un contract cu o mare complexitate tehnică pentru că vor fi construite şi patru tuneluri noi a anunţat CFR Infrastructură:

Modernizarea a 28,2 km linie de cale ferată din care 6,11 km vor fi reabilitaţi, 9,626 km line nou construită şi 12,464 km linie în tunele

– 3 staţii reabilitate (Racoş, Mateiaş, Ormeniş)

– 2 pasaje superioare

– 7 poduri ✓ 10 podețe ✓ 3 viaducte ✓ 4 tuneluri nou construite (cale simplă) la Ormeniș (dublă galerie 6,9 km) și Homorod (dublă galerie 5,2 km)

– Instalații de centralizare electronică, introducerea sistemului de management al traficului ERTMS, instalații de energoalimentare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.