Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea secțiunii Craiova – Caransebeș de pe Magistrala M 100 (M 100 indicativ vechi), proiect de aproximativ 10 miliarde lei, care include și execuția unui tunel feroviar cu o lungime de 6 kilometri la Balota în județul Mehedinți, a anunțat marți secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Pe Magistrala București – Craiova – Timișoara trenurile circulă cu numeroase restricții de viteză din cauza infrastructurii feroviare degradate, ultima modificare a „mersului trenurilor” pentru a include noile întârzieri fiind operată la 1 iulie. Tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad este în procedură de atribuire, lucrările de modernizare urmând să fie finanțate prin PNRR. Cel mai lung tunel feroviar din România este cel de la Teliu pe linia Brașov – Întorsura Buzăului (4,3 km, dar cu trafic feroviar suspendat după prăbușirea podului de la Budila).
Secțiunea Craiova – Caransebeș are o lungime de 225 kilometri, din care 50 urmează să fie dublați și vor fi construite două tuneluri, primul la Balota de 6 kilometri, iar al doilea la Poarta I de 1,2 kilometri pentru a reduce declivitatea liniei.
Secretarul de stat nu a indicat, însă și sursa de finanțare pentru această investiție de 2 miliarde de euro.
„Modernizarea Magistralei CF Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș a fost avizată în CTE la Ministerul Transporturilor