Industria auto locală continuă să fie afectată de problemele globale de aprovizionare. Dacia a anunțat că a întrerupt timp de trei zile producția de la Mioveni, din cauza lipsei componentelor electronice.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției și lucrăm într-un ritm susținut cu furnizorii noștri. Avem celule de criză la nivelul direcțiilor de Supply Chain și Achiziții și implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni este întreruptă în zilele 26, 27 și 28 iulie”, arată reprezentanții companiei, într-un mesaj transmis Economedia.

Producția uzinei de la Mioveni a mai fost oprită și în lunile februarie (de două ori), martie, și aprilie, pentru câteva zile, din cauza crizei de semiconductori la nivel global. Atunci Dacia dădea vina pe „penuria de componente electronice provenite de la anumiți furnizori”.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

În Uzina de Vehicule din Mioveni lucrează circa 15.000 de persoane.

Presa franceză scria recent că Dacia a decis să livreze unele vehicule către clienți fără sistemele de navigație, din cauza lipsei de semiconductori.

Tot în februarie, și oficialii Ford România au anunțat că sunt nevoiți să oprească producția pentru câteva zile.

Sectorul auto a avut cel mai mult de suferit anul acesta din cauza problemelor cu aprovizionarea cu semiconductori. Acest deficit în aprovizionarea cu cipuri, care afectează producătorii auto din întreaga lume, este rezultatul unei combinaţii de factori. Producătorii de automobile au închis uzinele timp de două luni în timpul pandemiei de COVID-19 de anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri. În paralel, însă, cererea de cipuri a crescut în industria echipamentelor electronice, în condiţiile în care oamenii au fost obligaţi să stea în acasă, ceea ce a condus la creşterea vânzărilor de laptopuri şi console de jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze pentru cipuri cu producătorii de electronice.

Săptămâna trecută, grupul german Daimler AG a avertizat că deficitul global de semiconductori va afecta vânzările de maşini în semestrul doi din 2021. Daimler este printre marii producători auto care au fost nevoiţi să-şi reducă producţia în 2021, din cauza crizei de cipuri pentru industria auto.

Producătorii auto din lume spun că vor pierde o producție de 3,9 milioane de vehicule din cauza deficitului de cipuri, în acest an, mai mult decât previziunea de acum 2 luni de 2,2 milioane, scrie Bloomberg.