Bucureștenii plătesc prețuri la produse de bază cu 20% mai mari decât în restul țării

cumparaturi, magazin, cos de cumparaturi, supermarket sursa foto: Pixabay

Un bucureștean plătește pentru un produs din categoriile de bază (alimentare și nealimentare) în medie cu 21% mai mult decât un cetățean din restul țării, arată o analiză a RetailZoom.

În rural, prețul este la paritate cu prețurile din mediul urban. În comunitățile urbane mici și în rural se regăsește de asemenea și cea mai mare pondere a promoțiilor. Dacă importanța promoțiilor este crescută pentru toate zonele țării, Bucureștiul face din nou excepție.

În primele două luni ale acestui an, retailerii moderni au vândut cu 6,3% mai mult față de aceeași perioadă din 2020, perioadă aflată în afara pandemiei, arată datele RetailZoom, potrivit Revistei Progresiv.

Cu toate acestea, avansul înregistrat este sub nivelul celui raportat în primele opt săptămâni ale anului trecut raportat la perioada similară din 2019, când retailul modern internațional înregistra o creștere de 17,2%. Însă demarajul mai lent este pus pe seama incertitudinii aduse de pandemie, atât din punct de vedere sanitar, cât și financiar.

În urma monitorizării a 90% din numărul total de magazine din comerțul modern aflat sub brand internațional, datele indică faptul că, în universul matur de magazine (like-for-like), lunile ianuarie și februarie au adus stagnare: +0,1% vs 2020 (față de 11% în 2020 vs 2019).

„Ariile de creștere la nivel național se consolidează în zonele rurale și de urban mic (localități sub 50.000 de locuitori), atât în termen de expansiune, cât și din punct de vedere al potențialului de creștere organică pe categorii neexplorate până acum în acest segment al pieței”, susține Bogdana Gheorghe, General Manager RetailZoom.

Concret, luând în calcul evoluția vânzărilor în valoare pentru primele două luni ale acestui an față de intervalul ianuarie – februarie 2020, a fost înregistrată o creștere medie de 14,1%, pentru rural și urban mic, cu un aport mai mare din categoria produsele pentru curățenie (+16,8%), urmate de cele alimentare (+14,2) și cele pentru îngrijire (+11,5). La polul opus, în cazul Bucureștiului, vânzările produselor de îngrijire au înregistrat o scădere de 8,6%, în timp ce în cazul celor pentru curățenie, declinul a fost de 2,4%.

Însă, la nivel general, dinamica sectorului de produse pentru casă o depășește pe cea a sectorului alimentar (+6,6% vs 6%), atât la nivel total piață, cât și pentru același univers de magazine, neluând în calcul vânzările de țigări și tutun (+9,9).

În ceea ce privește dinamica pe sectoare, mâncarea pentru animale (+21,7%), băuturile alcoolice (+17,5%) și mâncarea semi și gata preparată (+13,1%) au fost cele mai dinamice grupe de produse. Mâncarea pentru animale, băuturile alcoolice și mâncarea semi/gata preparată aduc o contribuie de 27% la creșterea totală a vânzărilor monitorizate. La polul opus se află produsele de înfrumusețare care au înregistrat o scădere în 5,1% în perioada analizată.

Creșterile de preț din lunile ianuarie – februarie 2021 au fost în general de 5,3%, cu 1,4% sub nivelul înregistrat în 2020 față de 2019. Cea mai mare contribuție a venit din sectorul alimentar (+5,7%), în timp ce prețurile produselor pentru casă au crescut cu 4,3%, iar cele pentru îngrijire personală cu 0,7%.

Toate informațiile se referă la indexul de date scanate al RetailZoom compus din peste 3.350 de magazine din comerțul modern internațional (Carrefour Hypermarket, Market, Cora, Metro, dm, Inmedio, Mega Image, Shop&Go, Metro, Penny, Profi, Xpress), iar întregul raport se referă la evoluția vânzărilor valorice din 2021 – perioada 4 ianuarie – 28 februarie față de aceeași perioadă a anului 2020 (6 ianuarie – 1 martie 2020).

sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *