Primăria Capitalei a lansat o licitație de 500 de milioane de euro pentru modernizarea a 50 de kilometri de linie de tramvai, un proiect parțial finanțat din fonduri europene și cu o durată de doi ani, a transmis miercuri primarul general Nicușor Dan. Lucrările de modernizare se vor efectua pe 16 linii (trasee), iar contractul cuprinde 16 loturi.
Nu se va mai repeta situația de pe bulevardul Doina Cornea (n.r. Vasile Milea), unde reabilitarea liniei de un kilometru a durat aproape un an și jumătate.
„Vă anunț lansarea licitației pentru reabilitarea a 16 linii de tramvai, una dintre acestea este chiar pe bulevardul Basarabia, ele totalizează 50 de kilometri. Peste doi ani Bucureștiul nu va mai avea liniei de tramvai nemodernizată. Asta înseamnă o viteză sporită pentru tramvaie, autobuzele vor circula pe linia unică acolo unde au trasee comune cu șina, deci nu vom mai avea avarii cum este la intersecția Chișinău. Valoarea investiției este de 500 de milioane de euro, din care 300 milioane de euro prin Programul Operațional Regional, restul de 200 de milioane de euro vom lua împrumuturi, ieșim în piață, ne adresăm instituțiilor financiare internaționale. Este cea mai mare achiziție publică pe care a făcut-o vreodată o autoritate publică locală. Invit firmele românești și firmele internaționale să participe la licitație. Am transmis informația către Camerele de Comerț și ambasadelor, vrem o participare cât mai mare pentru că sunt 16 loturi”, a transmis Nicușor Dan.
Primarul general Nicușor Dan a mulțumit foștilor edili ai Capitalei, Viorel Lis, Adriean Videanu și Traian Băsescu în mandatele cărora s-au făcut modernizări ale liniilor de tramvai.
Primăria Capitalei a început și analiza celor două oferte depuse la contractul pentru proiectarea lucrărilor de extindere a rețelei de tramvai cu încă 15 kilometri. Firmele de proiectare Metroul SA și Intergroup Engineering au depus oferte la licitația PMB pentru cele patru loturi, practic patru noi trasee în zona centrală cât și la periferie. Astfel, PMB propune o linie nouă de 0,9 kilometri care să facă legătura între două dintre cele mai aglomerate linii: tramvaiul 21 Colentina – Sfânta Vineri și tramvaiul 32 Rahova – Piața Unirii. Totodată, PMB vrea completarea traseului Pantelimon – Berceni printr-o linie de tramvai de 10 kilometri care să treacă Dâmbovița în zona Sălăjan unde a fost construit Pasajul peste Dâmbovița.