Se reiau lucrările pentru construirea pasajului pietonal subteran din intersecția Piața Eroii Revoluției în sectorul 4 al Capitalei, un pasaj pietonal pe care Primăria Generală l-a început în urmă cu mai bine de 15 ani, șantier abandonat după puțin timp de la primele lucrări.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Primăria Sectorului 4 a anunțat că a preluat investiția PMB și va realiza pasajul pietonal care, pe lângă fluidizarea circulației, va asigura pietonilor legătura cu stațiile STB de tramvai și autobuz, respectiv cu stația de metrou Eroii Revoluției de pe M2.

Practic, pasajul pietonal cu o lungime de 40 de metri va elimina trecerile de pietoni de la suprafață, scutind pietonii de parcurgerea unei distanțe destul de mari, chiar de câteva sute de metri pentru a ajunge în stații.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Intersecția de la Eroii Revoluției care preia traficul de la intrările în București dinspre DN 4 Popești-Leordeni-Oltenița și DN 5 Jilava-Giurgiu este una dintre cele mai aglomerate din Capitală, nod intermodal de transport fiind asigurate legături între transportul în subteran cu metroul și cel de suprafață, iar investiția va reduce riscul de accidente în care sunt implicați pietonii, va crește fluența circulației și va reduce poluarea. Configurația pasajului pietonal este cu trei căi de acces și elevatoare, explică Primăria Sectorului 4.

„Început în urmă cu foarte mulți ani și ulterior pus în conservare până anul trecut, când a intrat în administrarea Sectorului 4 al Municipiului București, Pasajul Pietonal Eroii Revoluției va deveni cel mai modern nod intermodal, la standarde occidentale, ce va putea promova mobilitatea și accesibilitatea cetățenilor. În prezent, călătorii trebuie să parcurgă sute de metri pentru a ajunge în stațiile de tramvai sau autobuz, precum și la stația de metrou, iar traficul intens face ca această intersecție să fie extrem de greu de traversat. Ca urmare a lucrărilor pe care Sectorul 4 al Municipiului București le va demara și având în vedere că Piața Eroii Revoluției este un punct intermodal de transport, pasajul pietonal va face corespondență atât cu stația de metrou, cât și cu celelalte stații STB. Acesta va avea o lungime de 40 de metri, o lățime de 4,5 metri, trei căi de acces, trei escalatoare și trei lifturi pentru persoanele cu dizabilități. Astfel, odată cu finalizarea acestui proiect extrem de important pentru locuitorii Bucureștiului, zonă va fi total reconfigurată”, a transmis Primăria Sectorului 4

Primăria Capitalei a început lucrările pentru pasajul pietonal Eroii Revoluției în 2006, un contract semnat în mandatul lui Adriean Videanu cu asocierea Iridex-Sompet, pentru 11 milioane de lei, ulterior costul a fost majorat la 18 milioane de lei. În 2008, la conducerea PMB a venit Sorin Oprescu și proiectul a fost abandonat.

Restricții de circulație 

„În perioada 03-26.04.2022, în vederea construirii unui pasaj pietonal subteran, vor fi instituite restricții de circulație pe trotuar și banda I de circulație în Piața Eroii Revoluției, sensul dinspre Șos Olteniței către Calea Șerban Vodă, iar ulterior datei de 26.04.2022 și până la data de 31.07.2022 se va restricționa traficul și pe banda II de circulație”, a anunțat Poliția Rutieră București.

Pasajul pietonal de la Aviatorilor 

Pentru ca pietonii să nu mai fie obligați să parcurgă o jumătate de kilometru pe bulevardul Aviatorilor, Asociația Metrou Ușor a cerut ca ușile stației de metrou Aviatorilor din Piața Charles de Gaulle să fie mutate astfel încât utilizarea pasajului să nu mai fie condiționată de programul Metrorex:

„Pasajul subteran pietonal din Piața Charles de Gaulle trebuie să rămână deschis permanent!
Trecerea de pietoni de pe Bd. Aviatorilor, din Piața Charles de Gaulle, a fost desființată în urmă cu câțiva ani, rolul acesteia fiind preluat de pasajul sudic de acces al stației de metrou Aviatorilor.
⚠️ Problema este că această unică traversare subterană are un program de funcționare limitat: cel al metroului. Pe timpul nopții, sau în situații excepționale din timpul zilei, această cale de tranzit dispare, obligând pietonii să ocolească toată piața (550+ metri) pentru a traversa legal. Nu este normal ca o trecere de pietoni să nu fie activă 24h/24h și să fie dependentă de activitatea metroului.
Așadar, Asociația „Metrou Ușor” vine cu o soluție simplă, ieftină și rapid de implementat către Primăria Sectorului 1, PMB și Metrorex :  Propunem mutarea ușilor de acces din stație, astfel încât să nu afecteze circulația prin pasajul pietonal. În acest fel, pietonii vor putea utiliza, la orice oră, pasajul subteran”, a transmis Asociația.
În 2013, Primăria Generală propunea construirea unui pasaj pietonal și la Piața Romană după modelul de la Piața Universității, dar PMB nu a dus proiectul mai departe.