Statul bulgar va căuta un partener strategic pentru a crește cifra de afaceri a Portului Varna EAD cu mărfuri în tranzit. Acest lucru a fost anunțat de ministrul bulgar al Transporturilor, Grozdan Karadjov, după o întâlnire cu sindicatele din țară, potrivit Rador Radio România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Decizia nu este convențională, nu este vorba despre o concesiune (sic). Varna este situată pe unul dintre cele mai importante coridoare mondiale – Transcaspic, care este cea mai scurtă rută dintre Est și Vest. Zeci de milioane de tone de mărfuri circulă pe acesta, ceea ce, potrivit Băncii Mondiale, s-ar putea tripla până în 2030. Prin urmare, trebuie să căutăm un operator logistic serios, capabil să garanteze că o parte din acest trafic de tranzit va fi redirecționată pe Marea Neagră – de la Poti și Batumi la Varna și Burgas. Acest parteneriat public-privat va fi fundamental diferit de cele de până acum, în care am căutat taxe de concesiune mai mari. Aici inversăm ecuația, iar accentul va fi pus pe cifra de afaceri, urmată de investiții în modernizare și deschiderea de noi locuri de plecare. Acest lucru va duce evident la mai multe venituri și salarii mai mari”, a explicat Karadjov. Potrivit acestuia, există șanse reale ca Varna să devină un hub regional de-a lungul Coridorului Transcaspic.

„Găsirea unui partener strategic va fi o sarcină pentru port și Ministerul Transporturilor în 2026. Înainte de aceasta, trebuie publicate analizele pentru dezvoltarea celor trei terminale – Est, Vest și Complexul de Feriboturi, atribuite Băncii Mondiale și BERD. Procedura va fi prin concurs, iar standardele de securitate stabilite de CE vor fi, de asemenea, respectate”, a subliniat Karadjov.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

„Pentru prima dată, o abordare strategică pentru Marea Neagră este discutată în prezent în UE. Bulgaria participă activ și este foarte important ca Centrul Internațional de Coordonare să fie în țara noastră, nu în România, deoarece astfel vom atrage mai ușor un partener strategic care poate dubla și tripla capacitatea Portului Varna și poate investi peste 500 de milioane de euro în 5-8 ani”, a declarat președintele CITUB, Plamen Dimitrov.

El și președintele federației de transporturi din cadrul Confederației Sindicatelor Podkrepa, Ivan Kirilov, au fost categorici că nu acceptă procedura standard de concesiune, dar sunt deschiși la negocieri cu privire la varianta propusă de Karadjov.

„Avem nevoie de detalii concrete pentru a ne forma o poziție, iar lucrurile se vor concentra pe păstrarea locurilor de muncă și creșterea salariilor”, a comentat Kirilov.

În Portul Varna EAD, acestea au fost majorate de două ori în acest an, cu un total de 11% și reflectă realitatea pieței, a adăugat Dimitrov.

El a reamintit că în ultimii 2 ani compania a plătit statului aproape 30 de milioane de leva în dividende și taxe, în ultimii 5 ani a investit peste 20 de milioane de leva din fonduri proprii, iar în prezent este în desfășurare un proiect pentru o instalație de cereale în valoare de 14 milioane de leva.

„Cu toate acestea, proprietarul nu lasă suficiente resurse pentru modernizare, așa că obiectivul de a găsi un partener strategic este demn de sprijin”, a spus Dimitrov.

Sursa: TRUD / Rador Radio România /.
Traducerea: Mirela Petrescu