Ca și Facebook sau Twitter, LinkedIn are mii de profiluri false

LinkedIn Sursa foto: Unsplash

Cercetătorii au descoperit mai multe mii de profiluri false pe LinkedIn, care sunt folosite în alte scopuri decât dezinformarea, cum se întâmplă pe celelalte reţele sociale, scrie News.ro.

Şi instrumentele oferite de LinkedIn, la fel ca în cazul Facebook, Twitter şi al altor reţele sociale, sunt folosite abuziv, cel puţin până ca platformele în cauză iau măsuri.

Mii de profiluri false există pe reţeaua profesională deţinută de Microsoft, care se pare că află şi ea tot acum de existenţa acestora. Sau, dacă ştia şi până acum, a decis să nu ia măsuri.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Profilurile false folosesc imagini de profil generate pe calculator – acesta a fost indiciul care a atras atenţia cercetătorilor şi care, până la urmă, le-a dat de gol.

De regulă, profilurile false sunt folosite pe reţelele sociale pentru a răspândi informaţii false şi a manipula utilizatorii. Pe LinkedIn, însă, interesele sunt adaptate profilului reţelei sociale.

Aceste profiluri sunt folosite pentru a „păcăli” limita de mesaje impusă conturilor gratuite. În spatele lor se află oamenii unor departamente de vânzări, iar dacă utilizatorul răspunde unui astfel de mesaj, este „preluat” de un vânzător.

Investigaţia a arătat că, în multe cazuri, erau promovate produse şi servicii ale unor mari companii, care şi-au externalizat vânzările, dar care nu au autorizat astfel de strategii.

Anul trecut, LinkedIn spunea că a eliminat peste 15 milioane de conturi false doar în primele şase luni ale anului.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: