Camera Deputaţilor, vot final pentru legea care introduce noua rovinietă „TollRO”/ Aceasta va fi plătită în funcţie de distanţă şi de norma de poluare, iar măsurile intră în vigoare din 2026

autostrada soarelui Sursa foto: CNAIR

Camera Deputaţilor a adoptat, ca for decizional, proiectul de lege privind aplicarea unor tarife rutiere pe reţeaua de drumuri naţionale din România.

Măsurile intră în vigoare de la 1 ianuarie 2026 fiind aplicabile tuturor categoriilor de vehicule înmatriculate, cele pentru transportul de persoane, transportul de marfă cu masă totală maximă autorizată mai mică sau egală cu 3,5 tone.

Rovinieta va fi aplicată în funcţie de categoria vehiculului, clasa de emisii poluante (EURO), durata de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, iar durata de utilizare va cuprinde dura de parcurs, cât şi cea de staţionare. Conform propunerii legislative, vehiculele de transport mixt se asimilează, din punct de vedere al tarifului de utilizare, cu vehiculele de transport marfă.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare instituirea cadrului legal privind aplicarea tarifelor rutiere pe reţeaua de drumuri naţionale din Romania, stabilite în funcţie de perioadă sau de distanţa parcursă. Potrivit proiectului, rovinieta se achită anterior utilizării reţelei de drumuri naţionale din România şi este structurată în funcţie de durata de utilizare a acesteia, astfel: o zi, 10 zile, 30 de zile, 60 de zile şi 12 luni.

Tariful zilnic nu depăşeşte 9% din tariful pentru 12 luni, tariful pe 10 zile nu depăşeşte 12 % din tariful pentru 12 luni, tariful pe 30 de zile nu depăşeşte 19% din tariful pentru 12 luni, iar tariful pe 60 de zile nu depăşeşte 30% din tariful pentru 12 luni.

Guvernul a aprobat, joia trecută, acest proiect de lege. Potrivit expunerii de motive a proiectului de lege, rovinieta va fi aplicată pe reţeaua de drumuri naţionale din România cu excepţia sectoarelor de drum naţional aflate în intravilanul municipiilor între indicatoarele de intrare/ ieşire în/ din acestea.

Nivelul rovinietei va fi aprobat prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii.

TollRo va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026, conform jalonului din PNRR, iar tarifele vor fi stabilite prin Ordin al Ministrului Transporturilor. Vinieta s-ar putea scumpi chiar și de șase ori, de la 1.210 euro, în prezent, la 7.000 de euro pentru camioane la un parcurs de 100.000 km/an pe autostradă (detalii aici).

Camera Deputaţilor a adoptat proiectul, în calitate de for decizional, şi astfel legea merge la promulgare.

Sursa foto: CNAIR

Comentarii

  1. Adevărul este că nu te-ai simțit niciodată complet în siguranță pe drumurile din România până când nu ai avut o vignetă pe parbriz care să-ți amintească că plătești pentru privilegiul de a merge de colo-colo în propria țară. Dar acum, Guvernul nostru își dorește să-ți ofere o experiență cu adevărat memorabilă, așa că au decis să introducă o nouă vignetă – TollRo în vigneta ta!

    Ești obișnuit să plătești o taxă anuală pentru a avea acces la drumurile din România. Dar acum vei avea privilegiul de a plăti o taxă în plus pentru a avea voie să plătești taxa inițială! Ești confuz? Ei bine, nu ești singurul!

    Guvernul nostru a găsit o soluție genială pentru a rezolva problemele financiare ale țării: introducerea unei taxe suplimentare pentru a-ți permite să plătești taxa existentă. Este ca și cum ai merge la un restaurant și ți s-ar cere să plătești un mic supliment pentru a-ți permite să plătești nota de plată. Simplu și elegant, nu-i așa?

    Dar să fim sinceri, cine nu și-ar dori să plătească în plus pentru a avea privilegiul de a plăti ceva în plus? Este un concept atât de revoluționar încât te întrebi cum de nu s-a gândit nimeni la asta mai devreme. Poate că ar trebui să începem să aplicăm această logică genială și în alte domenii ale vieții noastre.

    Imaginați-vă că mergeți la cumpărături și, înainte de a putea plăti pentru produsele dorite, trebuie să plătiți o mică taxă suplimentară pentru a avea privilegiul de a plăti prețul de vânzare. Sau când vă plătiți factura de utilități, să primiți o factură în plus pentru a vă permite să plătiți factura inițială. Ar fi o experiență atât de reconfortantă, nu-i așa?

    În final, trebuie să apreciem genialitatea Guvernului nostru. Ei nu doar că ne oferă o nouă vignetă – TollRo în vigneta noastră, dar ne învață și lecția valorii adăugate. Plătim pentru a plăti, iar această abordare cu siguranță ne va aduce un pas mai aproape de progresul financiar!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *