Retailerul francez Carrefour este interesat să intre pe piața din Serbia, a declarat ministrul comerțului intern și extern al Serbiei, Jagoda Lazarevic, transmite SeeNews.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Intenția lor este să intre direct pe piața noastră, fără intermediari, să facă din Serbia un hub central și să angajeze un număr mare de companii sârbe ca furnizori. Modelul de afaceri pe care îl au în vedere este și găsirea de parteneri locali pentru francize”, a declarat Lazarevic într-un comunicat de presă luni, după o întâlnire cu reprezentanții Carrefour.
Lazarevic a menționat că discuțiile cu Carrefour vor continua până la sfârșitul anului, când se așteaptă ca managerii de top ai retailerului să vină în Serbia.
Piața de retail din Serbia este dominată de lanțuri mari, precum Delhaize Serbia, o unitate a retailerului alimentar olandezo-belgian Ahold Delhaize, Mercator-S, parte a Fortenova din Croația, Lidl și METRO din Germania, precum și Univerexport și DIS, deținute de companii locale, notează publicația citată. Pentru a limita creșterea recentă a prețurilor alimentelor, guvernul sârb a introdus, începând cu 1 septembrie, o limită de 20% pentru marjele de profit ale marilor retaileri, valabilă pentru o perioadă de șase luni.
„Apariția lanțurilor de magazine precum Carrefour ar contribui cu siguranță la consolidarea concurenței, la o mai mare varietate de opțiuni pentru consumatori și la disponibilitatea produselor de calitate la prețuri competitive. Obiectivul nostru este ca piața să fie dinamică, sănătoasă și stabilă, în beneficiul cetățenilor”, a declarat Lazarevic luni.
Fondat în 1963, Grupul Carrefour operează o rețea de peste 14.000 de magazine în peste 40 de țări și este unul dintre liderii mondiali în comerțul cu produse alimentare, se arată pe site-ul său web. În al treilea trimestru al anului 2025, vânzările Grupului Carrefour au atins 22,6 miliarde de euro (26 miliarde de dolari), în creștere cu 2,1% față de anul precedent, potrivit situației financiare a companiei pentru această perioadă.
În Europa de Sud-Est, Carrefour este prezent în România, notează SeeNews..
Recent, a apărut informația că retailerul Carrefour ar plănui să iasă de pe piața din România. Mai multe informații despre planurile retragerii din România pot fi citite aici.
Carrefour a închis recent un magazin în Pitești din Centrul Comercial Supernova, iar în locul lui s-a deschis un magazin La Cocoș. De asemenea, a cedat spațiul din Sun Plaza către Auchan.
Decizia de a se retrage din România a venit pe fondul politicilor tot mai agresive ale ultimelor guverne față de retaileri. Guvernele Ciucă, Ciolacu și Bolojan au luat sau păstrat decizii de plafonare a adaosurilor comerciale la zeci de produse, pe parcursul ultimilor doi ani și jumătate. În plus, marii retaileri au fost obligați să vândă mai multe mărfuri de proveniență locală.
Compania a afirmat că în al treilea trimestru al acestui an a raportat o creștere de doar 0,2% a vânzărilor like-for-like, ajungând la 773 milioane de euro, piața fiind afectată de măsurile de austeritate implementate, care apasă asupra încrederii consumatorilor, după cum a transmis compania, într-un raport.
În ce privește vânzările pentru primele nouă luni din an, Carrefour România a obținut 2,2 miliarde de euro, în creștere cu 1,9% față de perioada similară din anul trecut.
Reprezentanții Carrefour au comentat anterior pentru Economedia informațiile despre vânzarea afacerii din România, spunând că „grupul a inițiat o analiză aprofundată a portofoliului său de activități”.
Între timp, tot de Serbia sunt interesați cei de la lanțul de magazine DIY Hornbach. Au fost deja înființate filiale locale, iar căutarea de locații potrivite este în plină desfășurare, potrivit Retail Detail.

Hornbach dorește să continue să crească organic, afirmă CEO-ul Erich Harsch. De aceea, lanțul caută oportunități de expansiune pe cele nouă piețe pe care este prezent în prezent, dar și cele mai bune piețe noi pe care să le exploateze.
Hornbach este activ în România din 2007 și a ajuns acum la 11 magazine. „Sperăm să repetăm această poveste de succes în Serbia”, a declarat Jan Hornbach, membru al consiliului de administrație, într-un comunicat de presă. Serbia ar fi a zecea piață a Hornbach, după Germania, Austria, Cehia, Luxemburg, Olanda, România, Slovacia, Suedia și Elveția.

																															
												Sursă foto: Carrefour