Casa de expediții Dream Cargo va fi reorganizată de Infinexa Restructuring, a hotărât instanța

Dream Cargo Services Sursa foto: Dream Cargo Services

Infinexa Restructuring, companie românească care se ocupă cu restructurarea firmelor aflate în dificultate, anunță confirmarea planului de reorganizare al casei de expediții Dream Cargo Services, societate care activează în piața autohtonă de transport și logistică.

„Dream Cargo Services se confrunta cu dificultăți financiare severe și avea nevoie de intervenții imediate și eficiente pentru păstrarea locurilor de muncă și asigurarea viitorului companiei”, a declarat Radu Tudor, Senior Partner Infinexa Restructuring. În 2023, Dream Cargo a înregistrat o pierdere de 6,8 milioane de lei și o scădere a cifrei de afaceri cu 46% față de anul precedent.

Soluția de restructurare se bazează pe implementarea unor măsuri de denunțare a contractelor dezavantajoase, pentru a reduce costurile, mai spune Radu Tudor. Planul include, de asemenea, strategii pentru optimizarea operațiunilor interne ale Dream Cargo, îmbunătățirea managementului financiar și creșterea eficienței generale a companiei.

Ca urmare a deciziei, Flavius Alin Burlan, administratorul special al Dream Cargo, a declarat: „Suntem optimiști cu privire la viitorul Dream Cargo și încrezători că, prin implementarea planului de reorganizare, vom reveni pe o traiectorie ascendentă, astfel încât să ne consolidăm poziția în piața de transport și logistică”.

Planul de reorganizare al companiei Dream Cargo a fost confirmat într-un termen de 10 luni de la deschiderea procedurii de insolvență.

Infinexa Restructuring gestionează active în valoare de peste 130 de milioane de euro și administrează judiciar sociețăți precum Blue Air, Vivre Deco, Hidroconstrucția, după ce a fost fondată în urmă doar cu 2 ani.

Înființată în anul 2013, Dream Cargo Services desfășoară activități în domeniul transportului maritim, aerian și terestru, dar și în ceea ce privește depozitarea mărfurilor, logistica mărfurilor speciale, comisionare vamală și asigurare. Societatea și-a cerut insolvența în luna septembrie a anului 2023, pe fondul dificultăților financiare care îi amenințau viitorul.

În primul semestru al anului, 268 de companii din domeniul transporturilor au făcut obiectul unor cereri de deschidere a procedurii de insolvență, 177 având în acest moment procedura deschisă.
Sectorul transporturilor este afectat semnificativ de creșterea dobânzilor la credite, a prețurilor la energie electrică și combustibil, asigurări, taxe de drum, inflația generalizată cauzată de Războiul din Ucraina și de noile sancțiuni economice, dar și de lipsa forței de muncă, impredictibilitatea fiscală și problemele privind fluxul de numerar cauzate de insolvența unor clienți.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: