Ce fraze ori cuvinte nu trebuie folosite la un interviu de angajare, pentru că sunt “semnale de alarmă majore”, spune un fost recrutor al Google 

interviu angajare marire salariu Sursa foto: pexels.com

Există mai multe tactici pe care le puteți folosi pentru a impresiona un potențial angajator în timpul unui interviu de angajare.

Spuneți-i interlocutorului ce vă încântă la acest job, de exemplu. Acest lucru arată că sunteți o persoană pasionată, care este cu adevărat interesată de oportunitate. Întrebați ce problemă puteți rezolva pentru ei din prima zi pentru a începe să vă pregătiți pentru rezultate bune dacă veți fi angajat. Dă din cap și zâmbește în timp ce intervievatorul vorbește pentru a arăta că ești încrezător și capabil.

Există, bineînțeles, câteva comportamente pe care veți dori să le evitați, cum ar fi frazele care ar putea să îl descurajeze pe intervievator, scrie CNBC. Unele sunt “semnale de alarmă majore”, spune Nolan Church, fost recrutor la Google și director executiv al companiei de date salariale FairComp.

Iată ce îi sfătuiește Church pe cei aflați în căutarea unui loc de muncă să evite să spună.

“Muncesc prea mult” sau “Sunt un perfecționist”

Pentru început, atunci când un intervievator vă întreabă la ce vă puteți îmbunătăți, nu folosiți fraze care să dea impresia că credeți că nu aveți nimic de învățat. Acestea pot fi fraze precum “muncesc prea mult” sau “sunt un perfecționist”, spune Church. Acestea sunt încadrate ca defecte de caracter când, de fapt, sunt complimente.

Atunci când o faci, percepția este că “ești neautentic”. Ei ar putea crede fie că nu ești sincer cu privire la cine ești ca persoană, fie că tu crezi cu adevărat că nu poți deveni mai bun ca lucrător.

Ține minte: “Nu te angajez ca să fii perfect”, spune el. “Te angajez să crești alături de noi”. În loc de aceste fraze goale, Church recomandă să dați un exemplu de greșeală pe care ați făcut-o, ce ați învățat din ea și cum v-ați îmbunătățit în continuare.

Orice lucru care transferă vina este o respingere

Nu spuneți nimic negativ despre persoanele cu care ați lucrat. Fie că este vorba de un fost coleg, manager sau companie, “orice lucru care transferă vina de la tine la altcineva” sună rău, spune Church.

“Oamenii cu care vrei să lucrezi își asumă în totalitate responsabilitatea și răspunderea” pentru ceea ce au făcut în trecut, spune el, chiar dacă ai greșit. Asumarea responsabilității indică faptul că ești suficient de umil pentru a recunoaște că nu ești perfect și că ești dispus să înveți din greșelile tale și să te îmbunătățești.

“Vrei să lucrezi cu oameni care au conștiința de sine pentru a ști când au greșit și pentru a-și actualiza propriile modele mentale pentru a remedia situația”, spune el.

“Nu știu”

În cele din urmă, evitați să răspundeți la întrebări cu “nu știu”.

Când aude asta, Church se gândește: “Bine, deci, conversația s-a terminat? Nu ai de gând să rezolvi aceste probleme?”, spune el.

Mai ales în ceea ce îi privește pe tinerii care abia își încep cariera, este posibil să nu aveți multă experiență sau anecdote din care să vă inspirați și să dați exemple concrete despre ceea ce ați reușit să realizați. În astfel de scenarii, “este în regulă să spui: “Nu știu, dar iată cum mi-aș da seama””, spune el. Dați câteva exemple despre cum ați aborda ipotetic problema pentru a arăta că ați fi proactiv în a merge mai departe.

În cele din urmă, dacă obțineți postul, “vă plătim pentru a rezolva această problemă” pe care o prezintă, spune el. Chiar și la interviu, va trebui să dovediți că puteți face acest lucru.

 

Sursa foto: pexels.com

Comentarii

  1. “You don’t have to hire me, you have to try.” , 14 years ago. — cea mai proasta chestie pe care am scos-o pe gura vreodata… :))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *