Gemini Pro, unul dintre cele mai mari modele de inteligență artificială (AI) de la Google, este acum disponibil pentru utilizatorii europeni ca upgrade la Bard, a anunțat compania, scrie Euronews.
Este un model multimodal de mari dimensiuni, ceea ce înseamnă că poate înțelege și combina diferite tipuri de informații, cum ar fi text, cod, audio, imagine și video.
Cu Gemini, Google încearcă să concureze cu popularul chatbot ChatGPT de la OpenAI, o secțiune a paginii de prezentare a lui Gemini fiind dedicată performanțelor sale în diverse teste de capacitate în materie de raționament, înțelegere a imaginilor și codificare.
În timp ce Gemini Pro este cel mai polivalent instrument, Gemini Ultra este cel mai mare model și poate fi folosit pentru sarcini mai complexe, în timp ce Gemini Nano este bun pentru munca pe dispozitiv.
Sundar Pichai, CEO-ul Google și Alphabet, a anunțat lansarea „celui mai capabil” model de inteligență artificială Gemini la începutul lunii decembrie 2023.
Aceștia au anunțat săptămâna aceasta că Gemini Pro din Bard va fi acum disponibil în 40 de țări și în peste 230 de țări și teritorii.
O sosire târzie pe piața europeană
Nu este prima dată când Google lansează un produs mai târziu pe piața europeană.
Google Pay a fost lansat în SUA în 2018, dar lansarea sa în Europa a fost amânată până în 2020 din cauza preocupărilor legate de dominația pe piață și de respectarea reglementărilor regionale privind plățile.
Acesta a lansat pentru prima dată chatbotul Bard în iulie 2023 – la patru luni după ce a fost disponibil pe scară largă în SUA și Marea Britanie – după ce Comisia irlandeză pentru protecția datelor (DPC) a ridicat probleme legate de confidențialitate.
UE are reglementări puternice privind confidențialitatea datelor, cum ar fi Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), implementat în 2018, care impune reguli stricte privind colectarea, prelucrarea și stocarea datelor cu caracter personal.
Anul trecut, Meta a întârziat lansarea aplicației sale Threads în UE din cauza incertitudinilor legate de cerințele stabilite de Legea privind piețele digitale (DMA).
Concurență acerbă în cursa pentru inteligența artificială
Statele UE discută în prezent viitoarea lege privind IA, care conține mai multe dispoziții menite să protejeze utilizatorii de eventualele abuzuri ale IA.
De la lansarea ChatGPT, în noiembrie 2022, s-a înregistrat o creștere a instrumentelor de IA puse la dispoziția publicului larg.
Diferite companii s-au alăturat cursei, fiecare cu propriile particularități.
Anthropic, o companie fondată de foști angajați ai OpenAI, a lăudat fiabilitatea și răspunsurile înșelătoare limitate ale Chatbotului său Claude.
În timp ce HuggingFace, o companie franco-americană, subliniază că este un model cu sursă deschisă.
Câteva alte instrumente de inteligență artificială sunt adaptate pentru o utilizare mai mult academică.
Între timp, Bard și ChatGPT se luptă pentru a fi cei mai populari chatbots AI.