Cele mai mari facturi din ultimele zile pentru șantierele CNAIR : 93 de milioane de lei pentru lotul 5 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești (WeBuild), 83 de milioane de la UMB pentru Drumul Expres Brăila-Galați și câte 50 de milioane de lei pentru Autostrada București Sud (Alsim Alarko)

Autostrada București Nord Lot 2 UMB asfaltare

Constructorii WeBuild (Italia), UMB (România) și Alsim Alarko (Turcia ) au trimis CNAIR facturi pentru lucrări de aproape 300 de milioane lei doar în ultimele zile, potrivit datelor financiare pe care le-a consultat Economedia. Facturile de pe șantiere sunt pentru lotul 5 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, Drumul Expres Brăila-Galați și Autostrada București Sud, toate cele trei mari proiecte de investiții fiind finanțate din fonduri europene nerambursabile (cu decontare 85 % până la finalul anului).

La fel ca luna trecută, cea mai mare factură este de la WeBuild (Italia), 93 de milioane lei pentru Lotul Pitești-Curtea de Argeș (30 km.) acum la aproape 45 %. În urmă cu câteva zile, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu remarca mobilizarea mult mai bună a WeBuild și avansa o posibilă inaugurare în decembrie 2024, înainte de termen. Facturile semnificative din iulie (97 milioane lei) și august 93,7 milioane lei (peste 10 % din valoarea contractului de 1,7 miliarde lei) confimă ritmul mai bun de pe șantier.

UMB, 82 de milioane lei pentru Drumul Expres Brăila-Galați

UMB, cel mai puternic constructor din România a transmis luni, 28 august o factură de 82,4 milioane lei pentru lucrări pe Drumul Expres Brăila-Galați (10 km.) Stadiul fizic de execuție este de aprox. 70 %, iar factura reprezintă 22 % din valoarea proiectului. UMB lucrează în forță la mega viaductul peste Siret și Calea Ferată. Structura care supratraversează Siretul și complexul feroviar va avea o lungime totală de 1,7 kilometri și va fi al doilea cel mai lung pod din România după cel peste Dunăre de la Brăila (n.r Podul peste Dunăre de la Giurgiu – Ruse a fost construit în 1954 și este administrat jumătate de România, jumătate de Bulgaria):

– viaductul de acces de pe malul drept (896,42 ml)

– podul peste râul Siret (307,75 ml)

– viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml)

– pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).

Cele mai noi imagini de pe șantier au fost publicate pe Canalul YouTube Răducu P Drum (Răducu Popa)




102 milioane lei, facturi Alsim Alarko pentru primele loturi de pe Autostrada București Sud

Constructorul Alsim Alarko (Turcia) a transmis CNAIR două facturi de 50 respectiv 52 milioane lei pentru loturile 1 și 2 ale Autostrăzii București Sud. Lotul 2, cel mai avansat (85 %) urmează să fie deschis în această toamnă, însă doar parțial între DN 5 Jilava și DN 6 Bragadiru (11 km.) iar lotul 1, puțin peste 70 % în primăvara anului viitor dacă antreprenorul nu crește capacitatea.




Pentru Autostrada Transilvania, NUROL (Turcia) a transmis marți, 29 august o factură de 39, 6 milioane lei pentru lotul Nușfalău-Suplacu de Barcău (14 km.) și executat 95 % care va fi deschis în jurul datei de 15 septembrie.

Imagini recente cu lotul Nurol au fost publicate pe Canalul YouTube Marin Marian. (Descărcarea de la Marca, de la min. 8)




 

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *