Consiliul Județean Prahova a prelungit până la 16 august termenul-limită pentru depunerea ofertelor la a doua licitație pentru proiectarea și execuția Centurii Bușteni – Azuga, investiție de peste 600 de milioane lei. La prima licitație CJ Prahova a descalificat ofertele Ozaltin (Turcia) și Coni (România), iar pe 26 iunie a lansat a doua procedură având termen inițial pentru depunerea ofertelor 31 iulie. Însă, la jumătatea lunii s-a efectuat și o modificare importantă chiar în timpul licitației: ponderea componentei financiare a scăzut de la 70% la doar 40%, după cum Economedia a explicat aici. Ulterior, pe 20 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, CJ Prahova a transmis prelungirea termenului până la 16 august 2023.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
De asemenea, constructorii au depus 66 de solicitări de întrebări și clarificări, iar în cazul unor răspunsuri, Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) arată că acestea nu au fost clare și complete: „Abateri identificate – aspecte de regularitate și calitate. In fapt: La nivelul documentului „Răspuns consolidat” există răspunsuri a căror formulare nu este clară și completă”.
Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de 200 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni, după cum a explicat Economedia. Traseul propus pentru drumul de descărcare are o lungime totală de 9,434 km și este structurat astfel:
– Tronson I: km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN 1, km 127+600) – km 1+600, lungime 1,60 km (extravilan);
– Tronson II: km 1+630 (ieşire din DN 1, km 128+300 prin dreapta) – km 6+760 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta), lungime 5,13 km (intravilan Buşteni);
– Tronson III: începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, lungime 0,52 km (extravilan);
– Tronson IV: km 7+250 (ieşire din DN 1, km 134+050 prin dreapta) – km 9+434 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta).
Lucrări de artă prevăzute: pasaj peste râul Prahova şi CF km. 1+835 ÷ 2+445; pod peste râul Prahova la km. 2+665; pod peste râul Prahova la km. 2+955; pod peste pârâul Jepilor la km. 3+825; pod peste râul Prahova la km 4+195; subtraversare strada Zamora km 4+685; pod peste râul Prahova la km 5+495; viaduct km 5+955; pod peste râul Prahova la km. 7+165; subtraversare DN 1 și CF km 7+480 ÷ 7+530; pod peste râul Prahova la km 8+095; pod peste râul Prahova la km 8+255; pod peste râul Prahova la km 8+375; pod peste râul Prahova la km 8+515; pod peste râul Prahova la km 8+605; semitunel km 8+935÷9+075; pasaj peste râul Prahova şi CF km 9+085 ÷ 9+310″ -Nota de Fundamentare.
Memoriul tehnic pe care l-a realizat proiectantul Irimat propune 10 poduri peste râul Prahova, un pod peste pârâul Jepilor, câte două pasaje peste râul Prahova și Calea Ferată (Magistrala 300) și două subtraversări: strada Zamorei și DN 1 – CF București – Brașov. De asemenea, la km 9 al centurii, la Azuga, va fi realizat un semitunel. Viteza de proiectare a drumului, specific pentru clasa III și zona de munte este de 60 km/h.
Contractul pentru Centura Comarnic a fost semnat pe 22 mai cu Asocierea Frasinul – Arthenis.