Centura Comarnic, amânată până în 2025, deși Consiliul Județean Prahova promitea inaugurare până la finalul anului

DN 1 Comarnic Intersecție DJ 101 R

Centura orașului Comarnic este finalizată doar în proporție de 50% și va fi inaugurată abia anul viitor, reiese dintr-un mesaj transmis de Iulian Dumitrescu, președintele Consiliului Județean Prahova, care a vizitat luni șantierul lucrării. Anterior, CJ Prahova insista că lucrările sunt în grafic și spunea că varianta de 6 kilometri ar urma să fie inaugurată până la sfârșitul anului. Practic, eventuala finalizare însemna reușita cu aproximativ 6 luni înainte de termenul din contract.

„La ora actuală, centura orașului Comarnic este finalizată în proporție de aproape 50%. Anul viitor, centura va fi deschisă traficului. Când am vorbit prima dată despre acest proiect, nimeni nu credea că putem să îl realizăm“, arată un mesaj publicat pe Facebook de Iulian Dumitrescu.

Conform contractului, durata de execuție a lucrărilor pentru Centura Comarnic este de 21 de luni, iar lucrările pregătitoare au început în toamna anului trecut, dar fără a avea Autorizația de Construire Completă. Avizul pentru jumătate din proiect a fost emis de-abia la sfârșitul lunii ianuarie 2024, după cum Economedia a explicat aici. Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a transferat în 2020 proiectele Centurilor Comarnic și Bușteni, însă CJ Prahova a reușit să înceapă lucrările doar pe varianta Comarnic, Centura Bușteni – Azuga, un proiect mult mai complicat și la a doua licitație fiind în reevaluare de oferte după contestația admisă a Ozaltin.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

Constructorul Centurii Comarnic, zonă critică pe DN 1 Valea Prahovei este Asocierea constructorilor români Frasinul-Arthenis. Profilul este de Drum Național cu o bandă/sens, iar lucrările mai dificile sunt podurile peste Prahova și Magistrala CFR București – Brașov.

CJ Prahova, în luna februarie: „Lucrările la centura ocolitoare a orașului Comarnic, un proiect esențial pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei, se desfășoară conform planificării. În prezent, se efectuează lucrări de terasamente, consolidări și elemente de structură pentru poduri. Este prevăzut ca, până la sfârșitul anului, circulația pe această rută să fie posibilă. Centura ocolitoare, cu o lungime de aproape 6 km, este proiectată pentru a permite autovehiculelor să circule cu o viteză de 90 km/h, ceea ce înseamnă că traseul ar putea fi parcurs în aproximativ 4 minute. Aceasta va ocoli orașul Comarnic și DN1 dinspre vest, oferind o alternativă eficientă la traseul actual. Proiectul include construcția a trei poduri noi și dublarea podului existent peste râul Prahova de pe DJ101R, contribuind astfel la fluidizarea traficului. De asemenea, se va realiza un pasaj superior peste râul Prahova și calea ferată Ploiești-Brașov, facilitând astfel traversarea sigură și rapidă a acestor obstacole naturale și infrastructurale. La intersecțiile cu DN1, vor fi amenajate sensuri giratorii adecvate, proiectate să gestioneze eficient traficul provenit atât de pe noua centură, cât și din orașul Comarnic. Această abordare este menită să asigure o integrare armonioasă a noii artere de circulație cu infrastructura existentă“.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Daca avem sensuri giratorii la capetele acestei șosele este clar, blocajele se vor muta acolo. Este făcută degeaba fara pasaje in loc de sensuri giratorii. O să vedeți că am dreptate.

    • De fapt caută moduri în care cei expropriați nu îi vor da în cap având în vedere că vor primi incredibila sumă de 50 de cenți pe metrul pătrat,practic cât o pâine simplă.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.