Centura Metropolitană Cluj-Napoca: 12 mai, noul termen pentru depunerea ofertelor la contractele de peste 3 miliarde lei. CNAIR e „profi” față de Primăria Cluj care răspunde în doi peri constructorilor, acuză un fost secretar de stat USR

Cluj Napoca Emerging Europe sursa foto: Emerging Europe

Ofertele la contractele pentru proiectarea și execuția loturile 2 și 3 ale Centurii Metropolitane Cluj-Napoca pot fi depuse până pe 12 mai, noul termen pe care l-a stabilit Primăria după o nouă prelungire a termenului-limită. Licitațiile pentru cei 24 de kilometri de Drum Expres care includ și un tunel de 490 de metri au fost lansate în SEAP la sfârșitul lunii februarie și aveau termen-inițial pentru depunerea candidaturilor 6 aprilie, prelungit pentru vineri, 28 aprilie și ulterior pentru 12 mai.

„Notificare. Data publicare: 26.04.2023 16:41.Comentariu: Precizam ca este in publicare erata de decalare termen depunere oferte; noul termen de depunere oferte este 12.05 orele 15,00, in SEAP”, se arată în documentația pe care a consultat-o Economedia.

Răspunsurile Primăriei Cluj-Napoca la întrebările constructorilor sunt jenante, acuză Horațiu Cosma, fost secretar de stat în mandatul Cătălin Drulă.

„CNAIR e profi la răspunsuri față de primăria Cluj, absolut jenante multe dintre răspunsuri. Câteva fragmente din dialogul surzilor:

– Ce normativ aplicam pentru structura rutiera? Se va respecta structura rutiera stabilita în studiul de fezabilitate. Dar in acelasi timp, grosimea asfaltului va rezulta la proiectul tehnic, din normativ, deci e treaba voastra (dar să ofertați acum).

– In documentatie scrie ca proiectul va fi aprobat de consiliul tehnico-economic CNAIR. Intreaba cineva care mai exact e rolul CNAIR in acest contract? Raspuns: Conform Protocol de colaborare incheiat In luna decembrie 2022 pentru realizarea proiectului, intre CNAIR SA si UAT Municipiul Cluj-Napoca, in baza caruia Primaria Municipiului Cluj-Napoca va demara procedura de achiziție publică pentru contractarea serviciilor de Proiectare și Execuție a lucrărilor, va derula procedura pentru aplicația de finanțare, în vederea încheierii contractului de finanțare externă nerambursabilă cu uniunea Europeană și va implementa realizarea acestui proiect de investiție. (unde o fi logica, răspunsul la subiect și predicatul propoziției?)

– La orice intrebare de tipul “lipsesc planuri, profile, detalii ale podurilor/tunelurilor, kilometraje pentru tipuri de lucrări”, raspunsul standard e “e contract de proiectare+executie, vă descurcati la proiectare (dar să ofertați acum ceva ce va rezulta în viitor la proiectarea de detaliu), dar să nu cumva să ne cereți bani în plus”. E trasă la indigo situația de mai jos:

– Nu există suficiente desene detaliate sau explicații cu privire la sistemele de susținere a tunelului. Doar 1 desen tipic la ,,TR35_DN_TIP_14″ este furnizat pentru suportul tunelului. Acest lucru nu se va aplica pe tot parcursul tunelului. Se înțelege că sistemul de sprijin al tunelurilor ar trebui creat de ofertanți. Vă rog să clarificați. Răspuns: Atragem atenția ca prezentul contract este unul de tip “Proiectare si execuție” adică implică o abordare prin prisma viziunii unui proiectant iar in cadrul acestui contract Antreprenorul va avea si calitatea de Proiectant, lucrările urmând a fi executate in baza Proiectului Tehnic de Execuție realizat de către acesta”, arată Horațiu Cosma, fost secretar de stat USR.

Pentru Lotul 2, de la km 14 Nod Florești (DN 1) până la km 24 Nod Calea Turzii valoarea contractului din SEAP pentru cei 10 km este cuprinsă între 1,9 și 2,1 miliarde lei.

„PROIECTARE SI EXECUȚIE LUCRĂRI: „Drum TransRegio Feleac TR 35- Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură “ Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură, TRONSON 2 – TR35 de la km 14+747 (nod 5 Florești) până la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii)”. Ofertele pot fi depuse până pe 5 aprilie 2023. Prețul ofertei reprezintă 51 % din puctajul total, 15 % perioada de garanție peste cei 5 ani minimum restul procentelor fiind experiența pentru managerul de contract/echipa de proiectare/inginer de drumuri și structuri. Perioada de proiectare este de 8 luni, iar execuția de 40 de luni.

Lungimea Tronsonului 2, care face obiectul prezentei documentatii este de 9,618 km. Drum nou: Centura metropolitană, drumuri de legătură si bretele noduri, 29,871 km din care: Centura Metropolitana  9,618 km; Drumuri de legatura 13,869 km; Bretele noduri rutiere   6,384 km; Noduri rutiere 5 bucăți; Piste de biciclete 16,045 km; Structuri 37 bucăți; Tuneluri 5 bucăți. Acest tronson incepe de la km 14+747 a Centurii Metropolitane in zona nodului 5 din Florești.  În Cluj, traseul trece prin partea sudică a intravilanului (direcție vest-est, Mănăștur-Bucium și Someșeni-Selgros): nod Cora, Pădurea Mănășturului. În zona de intrare în “Pădurea Mănășturului” s-a prevăzut lungirea traseului în zona de intersecție cu drumul județean DJ107R, ceea ce a condus la ocolirea bazei de agreement Unirea și la reducerea declivității. În continuare drumul continuă spre “Pădurea Făgetului” până la intersecția cu DN1 în Feleac. Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii. Pe acest sector au fost prevăzute 2 tunele. În prima secțiune, tunelul are lungimea de 490m iar cea de-a doua secțiune, pe firul 1 (partea dreaptă) având lungimea de 370m iar pe firul 2 (partea stângă) cu lungimea de 380m. Declivitatea maximă în tunel s-a limitat la 5% conform normelor. Tronsonul 2 se incheie la km 24+365 in zona Nodului 10 de pe  Calea Turzii.

Pentru Lotul 3, de la Nod 10 Calea Turzii până la nodul 18, intersecția cu Centura Cluj Est, valoarea contractului din SEAP pentru cei 14 km. este cuprinsă între 1,2 și 1,35 miliarde lei : ,,PROIECTARE SI EXECUȚIE LUCRĂRI: „Drum TransRegio Feleac TR 35- Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură “ Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură, TRONSON 3 – TR35 de la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii) până la 38+418 (Nod 18 -VOCE)”.

„Lungimea Tronsonului 3 care face obiectul prezentei este de 14053 m. Drum nou: Centura metropolitană, drumuri de legătură si bretele noduri, 30,017 km din care: Centura Metropolitana 14,053 km; Drumuri de legătură 3,131 km; Bretele noduri rutiere 12,833 km; Noduri rutiere 9 bucăți; Piste de biciclete 14,3 km; Structuri 57 bucăți; Centru întreținere și Coordonare 1; bucăți; Spații Servicii tip S3 1 bucăți; Parcări Scurta Durata 2 bucăți. Acest tronson începe la km 24+356 al Centurii Metropolitane TR35, in zona intersecției cu DN1 în Feleac (Nod rutier 10). Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii.  De la intersecția cu DN1 Calea Turzii, traseul coboară spre zona Borhanciului cu o declivitate limitată la 6,5%, continuă spre zona pârâului Becaș, cartier Sopor, continuând spre zona Someșeni, traversând în condiții optime zona Băilor Someșeni până la capătul pistei aeroportului Avram Iancu, traversând DN1C/Strada Traian Vuia și continuând spre Varianta de Ocolire Cluj Nord Est (VOCNE) Bulevardul Muncii în zona Emerson. De la intersecția cu centura existentă, traseul TR35 se suprapune peste traseul centurii actuale, fiind necesare lucrări de lărgire. S-a asigurat o corecție a traseului după traversarea Râului Someșul Mic în sensul traversării directe a albiei majore a Someșului pe o direcție cât mai apropiată de normala față de direcția Centurii Bulevardul Muncii-Centura Vâlcele-Apahida. Acesta corecție s-a propus în scopul reducerii suprafeței ocupate de proiect precum și a evitării creării a doua drumuri de acces aproape paralele.  În Apahida, traseul se află la nord-vest față de intravilan, pe tronsonul Centurii Apahida-Vâlcele și continua spre est pana la intersecția cu drumul DN1C (zona Câmpenești). Tronsonul 3 se incheie in zona nodului 18, la intersectia cu VOCE”, arată caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia.

Centura Metropolitană Cluj-Napoca este o investiție estimată la 920 de milioane de euro care va fi realizată în 2 etape. Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35” va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.

„Faza I – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. Ȋn cadrul  Fazei I  se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.

Faza II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.  Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania”, arată Nota de Fundamentare.

sursa foto: Emerging Europe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *