Șantierul Centurii Timișoara Sud bate pasul pe loc, progresul fizic în luna octombrie fiind de doar 1 %, de la 57 % la începutul lunii octombrie la doar 58 % după a doua lună de toamnă, cu vreme favorabilă pentru lucrări. Constructorul Tirrena Scavi (Italia) nu-și respectă angajamentele luate chiar de față cu ministrul Grindeanu, deși promitea mobilizarea pe șantier și un avans de 7 % pe lună pentru a recupera întârzierile uriașe, termenul contractual fiind sfârșitul anului, imposibil de respectat. Noua promisiune este decembrie 2023, deci o amânare de 12 luni, invocând problemele de finanțare.
Constructorul promite că, în mai 2023 va fi primul tronson deschis, reamintește DRDP Timișoara : ,,Luna octombrie s-a încheiat pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud cu un stadiu de realizare de aproape 58%. Ritmul a fost în continuare scăzut, mobilizarea insuficientă, fiind realizate activități similare pe timp îndelungat, în timp ce unele sectoare au rămas abandonate. Antreprenorul Tirrena Scavi s-a concentrat, în ultima parte a lunii octombrie, pe zona Ghiroda, unde a început montarea grinzilor peste canalul Bega și s-a lucrat la viitorul nod rutier cu DN 6. S-a mai lucrat în zona Freidorf, la intersecția giratorie cu str. Paul Morand, la pasajul peste DJ 591 Timișoara – Sânmihaiu Român, la pasajul de la DN 59 Timișoara – Șag și la cel de la Giroc. Este în curs de execuție și procesul de relocare a liniilor electrice aeriene din zona Moșnița Nouă și zona Freidorf. Reamintim că antreprenorul și-a asumat ca la finele lunii mai 2023 să se dea drumul la circulație pe sectorul Moșnița Nouă – DN 6, la finele lunii iulie – de la intersecția Calea Șagului până la Giroc (conexiune cu str. Trandafirilor), urmând ca în decembrie 2023 să fie dată în circulație în întregime, cu celelalte sectoare.” -anunțul DRDP Timișoara
Ministrul Grindeanu și ,,ultimul avertisment” pentru Tirrena Scavi
Pe 26 august, pe șantierul Centurii, ministrul Grindeanu amenința din nou, cu rezilierea contractului : ,,E ultimul avertisment. Ieri am venit cu mașina de la București, intenționat să văd cum se lucrează pe șantierele CNAIR. De exemplu pe Drumul Expres Pitești -Craiova. Pe secțiunea II ( nr. loturile UMB Balș-Slatina) s-au dat în folosință, pe lotul 3 ieri era… furnicar, se lucra la un ritm foarte bun, pe secțiunea 1 la Tirrena Scavi exact contrariul. Lucrurile trebuie clarificate. Primesc în fiecare săptămână raport cu mobilizarea, stadiul, câte utilaje sunt pe șantiere …vom ajunge acolo urgent. Cu toate riscurile, chiar dacă vor fi câteva luni în care șantierul va fi abandonat, facem chestiunile legale…poate alții care vor câștiga să fie mai buni constructori. ” -Sorin Grindeanu.
Contractul pentru proiectarea și execuția Centurii Timișoara Sud (25 km.) a fost semnat pentru 272 milioane lei, iar lucrările au început în primăvara anului 2020 cu termen de execuție de 24 luni.