Progres redus al constructorului italian Tirrena Scavi pe șantierul Centurii Timișoara Sud unde stadiul fizic este de doar 57 %, chiar cu tronsoane unde lucrările sunt abandonate, deși în august, la ultima verificare, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța angajamentul antreprenorului de a recupera întârzierile printr-un procent de execuție lunar de 7 %. În aceste condiții, penalizarea constructorului cu un al doilea certificat negativ intermediar este iminentă, iar în iarnă, fără o mobiliare a constructorului, se deschide calea procedurii pentru rezilierea contractului. Nu este însă, cel mai întârziat șantier al constructorului, Pasajul de la Cernica de pe Centura Capitalei este la doar 20 % (progres fizic de doar 3 % peste vară) în timp ce primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești la 51 %-53 %.
Termenul contractual de finalizare, decembrie 2022 nu poate fi respectat, transmite Regionala de Drumuri Timișoara : ,,Pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud, luna septembrie s-a încheiat cu un progres redus, iar stadiul total de execuție este de circa 57%. Antreprenorul are în continuare o mobilizare insuficientă, prestând activități similare pe o perioadă îndelungată. Ritmul de realizare a lucrărilor este scăzut, existând chiar sectoare abandonate. Ploile din ultima parte a lunii septembrie au întârziat și mai mult activitatea din șantier. Activitatea antreprenorului Tirrena Scavi a constat în executarea de lucrări la drum – strat de fundație de balast (zona Freidorf), așternere strat de bază (zona Chișoda) și piatră spartă (zona Moșnița Nouă); lucrări la structuri – pasajul de la conexiunea cu DN 59 Timișoara – Șag; alte lucrări la bretelele cu nodul rutier DN 6 Timișoara – Remetea Mare. Obligațiile financiare ale beneficiarului către antreprenor au fost îndeplinite în termen pe tot parcursul contractului.” -DRDP Timișoara.
Chiar dacă rezilierea contractului pentru Centura Timișoara Sud -sau chiar a tuturor celor trei contracte cu Tirrena Scavi- înseamnă câteva luni fără activitate pe șantier ( nu ar fi mare diferență), CNAIR ar putea relua lucrările cu antreprenori puternici care pot termina contractele, explica pe 26 august, la Timișoara ministrul Grindeanu, deputat de Timiș : ,,E ultimul avertisment. Ieri am venit cu mașina de la București, intenționat să văd cum se lucrează pe șantierele CNAIR. De exemplu pe Drumul Expres Pitești -Craiova. Pe secțiunea II ( nr. loturile UMB Balș-Slatina) s-au dat în folosință, pe lotul 3 ieri era… furnicar, se lucra la un ritm foarte bun, pe secțiunea 1 la Tirrena Scavi exact contrariul. Lucrurile trebuie clarificate. Primesc în fiecare săptămână raport cu mobilizarea, stadiul, câte utilaje sunt pe șantiere …vom ajunge acolo urgent. Cu toate riscurile, chiar dacă vor fi câteva luni în care șantierul va fi abandonat, facem chestiunile legale…poate alții care vor câștiga să fie mai buni constructori. ” Sorin Grindeanu.
Contractul pentru proiectarea și execuția Centurii Timișoara Sud (25 km.) a fost semnat pentru 272 milioane lei, iar lucrările au început în primăvara anului 2020 cu termen de execuție de 24 luni.