Grindeanu amenință, din nou, cu rezilierea contractului pentru primul lot al Drumului Expres Craiova -Pitești/Tirrena Scavi mai primește o șansă pentru șantierul Centurii Timișoara Sud unde a reluat lucrările

Drum Expres Lot 2 viteza 120 Sursa CNAIR

Contractul pentru primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești se îndreaptă spre reziliere dacă antreprenorul Tirrena Scavi ( Italia) nu reia lucrările blocate de mai multe luni din lipsa finanțării, a anunțat vineri, la Timișoara, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Pe lotul Craiova -Pielești (17 km.) șantierul este practic abandonat la 53 %, situație constatată inclusiv de premierul Nicolae Ciucă la sfârșitul lunii iulie, la ultima verificare ( detalii aici). Tirrena Scavi este constructorul care lucrează și pe Centura Timișoara Sud (25 km.) și pe Centura București Nord la Pasajul Cernica.

Dacă pentru șantierul Centurii Timișoara Sud ministrul Grindeanu a remarcat reluarea lucrărilor și a vorbit despre angajamentul constructorului de a executa un procent de 7 % pe lună, pentru primul lot al Drumului Expres varianta rezilierii este mai probabilă : ,,E ultimul avertisment. Ieri am venit cu mașina de la București, intenționat să văd cum se lucrează pe șantierele CNAIR. De exemplu pe Drumul Expres Pitești -Craiova. Pe secțiunea II ( nr. loturile UMB Balș-Slatina) s-au dat în folosință, pe lotul 3 ieri era… furnicar, se lucra la un ritm foarte bun, pe secțiunea 1 la Tirrena Scavi exact contrariul. Lucrurile trebuie clarificate. Primesc în fiecare săptămână raport cu mobilizarea, stadiul, câte utilaje sunt pe șantiere …vom ajunge acolo urgent. Cu toate riscurile, chiar dacă vor fi câteva luni în care șantierul va fi abandonat, facem chestiunile legale…poate alții care vor câștiga să fie mai buni constructori. ” a anunțat Grindeanu.

La sfârșitul anului viitor UMB va termina lucrările pe lotul 3 Slatina -Colonești, acum peste 41 % și ar putea ajunge la peste 50 % pe lotul 4 unde lucrările au început efectiv luna aceasta. În funcție de evoluția Tirrena Scavi și deciziile CNAIR nu este exclus ca UMB să prindă din urmă și chiar să termine lotul 4 fără ca șoferii să poată ajunge pe lotul 1 Balș-Craiova.

 

 

Sursa CNAIR

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *